{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

تابستان در سینما

تابستان در سینما
کدخبر : 4713
خبرنگار:

تابستان و تعطیلات یکی‌ از زمان‌های ویژه در سال است که فیلمسازان همیشه آن‌ را دستمایه‌ای برای ساخت فیلم‌های خود قرار داده‌اند. این آثار که اغلب درباره‌ی سفرها و ماجراجویی‌ها و یا گردهم آمدن خانواده‌ها در تعطیلات است‌.

هنرام‌روز: در ادامه به معرفی سه فیلم که در تعطیلات تابستان می‌گذرند می‌پردازیم. 

Little miss sunshine

این فیلم خانواده ای معمولی و متوسط را شاهد هستیم که هر یک از اعضای خانواده مشکلات و دغدغه های روحی و رونی خاص خودش را دارد. پدر خانواده جلسات روش های موفقیت برگزار و سخنرانی می کند ولی در زندگی خصوصی خود به عنوان همسر و پدر مشکل دارد و ناموفق است. پسر خانواده آرزوی تبدیل شدن به یک خلبان بزرگ را در سر دارد و برای رسیدن به این هدف راه های بعضاً عجیبی مثل روزه سکوت انتخاب کرده است. مادر خانواده (تونی کالت) که مدام درگیر برادرش (استیو کارل) است. برادری که سابقه ی خودکشی نافرجام دارد و در دوره ی درمان افسردگی به سر می برد. پدربزرگ خانواده (آلن آرکین) فردی خوشگذران و معتاد است و سرانجام دختر خانواده (ابیگیل برسلین) که به شدت علاقه مند به رقص و آواز است و قصد دارد در مسابقه ای به نام "لیتل میس سانشاین" که هر ساله بین کودکان دختر برگزار می شود شرکت کند ولی دچار کمبود اعتماد به نفس می باشد

 

Jaws 

آرواره ها با استفاده از فضایی ترس انگیز و وحشت آور که از مایه های حادثه پردازی و نوعی فانتزی خاص در لایه های پنهان خود استفاده کرده است، به نوعی دیگر از همان سبک و سیاق فیلم های علمی - تخیلی،به روال فیلم هایی چون جنگ های ستاره ای،برخورد نزدیک از نوع سوم و به ویژه نی تی کوشیده است تا در عین حال که بر عنصر ترس و وحشت و هراس تکیه می کند،تماشاگرخود را در برابر برخی پدیده های پرشگفت طبیعی و گاه ماوراءالطبیعی و ماورایی به تامل و تفکر وادارکند.

فیلم نامه آرواره ها با استفاده از رمان معروفی با همین عنوان نوشته پیتر بنچلی - که یکی ازحامیان اصلی حفظ حیات کوسه ها بوده -با مشارکت و همکاری کارل گوتلیب به پرداخت نهایی رسیده و در اختیاراسپیلبرگ قرار گرفته است

 

Stand by me 

کنارم بمان سومین فیلم راب راینر براساس داستانی از استیفن کینگ در سال 1986 ساخته شد و چنان محبوبیتی یافت که امروزه در نوع خود از آن به عنوان اثری کلاسیک یاد می کنند. اقتباس سینمایی راینر از داستان کوتاه بلند ( نوولا) کینگ یکی از موفقیت اقتباس ها از روی آثار اوست. اقتباسی که از نظر موفقیت در کنار آثاری چون رهایی از شاوشنگ، دالان سبز، کری، میزری و مه قرار می گیرد.

داستان فیلم در رابطه سفر کوچک چهار دوست دوازده ساله برای یافتن جسد کودک دیگری است. سفری که در واقع باعث بلوغ چهار نوجوان داستان می شود.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها