{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

فیلم نوید محمدزاده و پیمان معادی در سینماهای جهان اکران می‌شود

 فیلم نوید محمدزاده و پیمان معادی در سینماهای جهان اکران می‌شود
کدخبر : 4751

"متری شیش و نیم" از چهار روز قبل در 260 سینمای فرانسه به اکران درآمده و به زودی در سینماهای سایر کشورها نیز به نمایش درخواهد آمد.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری ایران آرت، "متری شیش‌ونیم" دومین ساخته سینمایی سعید روستایی برای اولین‌بار در سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه مردم را دریافت کرد. این فیلم در اکران نوروزی خود توانست بیشترین فروش را داشته باشد و در برخی از جشنواره‌های خارجی به نمایش درآمد. سال98 بود که شرکت "وایلد بانچ" پخش‌کننده فرانسوی حق پخش فیلم را خریداری کرد.جمال ساداتیان، تهیه‌کننده این فیلم می‌گوید: "در این مدت کرونا باعث شد که اکران فیلم به تعویق بیفتد و بالاخره این فیلم اکرانش را از 4روز پیش در 260سینمای فرانسه آغاز کرده است و منتظر بازخوردها هستیم."

سیدجمال ساداتیان، تهیه‌کننده این فیلم درباره اکران فیلم "متری شیش‌ونیم" در فرانسه به همشهری می‌گوید: "بعد از برگزاری جشنواره ونیز، این فیلم در اروپا دیده شد و یکی از کمپانی‌های فرانسوی برای خرید حق پخش فیلم اظهار علاقه کرد. قرار بود فیلم زودتر اکران شود، اما به‌دلیل شیوع کرونا فیلم پخش نشد و بعد از 3بار به تعویق افتادن اکران فیلم، بالاخره نمایش عمومی آن در شهرهای مختلف فرانسه از 4روز پیش آغاز شد. برای اکران فیلم 3گروه از پخش‌کنندگان، فیلم را به چرخه اکران درآوردند و "متری شیش‌ونیم" در 260سالن سینما در حال اکران است و منتظر هستیم  تا در جریان استقبال از فیلم قرار بگیریم."

ساداتیان توضیح می‌دهد: "اکران فیلم به شکل زیرنویس زبان فرانسوی بوده و با توجه به حجم تبلیغاتی را که برای فیلم شده، فکر می‌کنم اکران خوبی داشته باشد و امیدوارم راهی برای اکران فیلم در دیگر کشورهای اروپایی هم باشد." این تهیه‌کننده 2مانع را در تعویق اکران فیلم مهم دانست و با اشاره به اکران دیگر فیلم‌های ایرانی در بازار جهانی یادآور می‌شود: "بحث تحریم‌ها در فروش حق پخش فیلم‌ها ازجمله "متری شیش‌ونیم" تأثیرگذار بود.

متری شیش و نیم

بسیاری از کشورها همچون کره‌جنوبی با وجود ابراز علاقه به فیلم به‌دلیل تحریم پا پس کشیدند و متأسفانه این تحریم‌ها وارد حوزه هنر نیز شد. بحث دوم شیوع کرونا بود که باعث شد برخی از کشورها از تصمیم‌شان به‌دلیل تعطیلی و مشخص نبودن تکلیف اکران، منصرف شوند. اکران "متری‌شیش‌ونیم" منتفی شد، با این حال امیدوارم اکران فیلم در فرانسه، اتفاقات بهتری را برای فیلم و سینمای ایران رقم بزند و باعث شود که سینمای ملی بیشتر و بیشتر در خارج از کشور دیده شود."

وی همچنین تأکید می‌کند: "البته ظرفیت اکران فیلم‌های ایرانی در خارج مهم است؛ چراکه باید برای پخش‌کنندگان خارجی مقرون به صرفه باشد. همچنین فیلم‌ها در اندازه‌ای باشند که برای دیگر کشورها رغبتی برای خریداری و اکران ایجاد کنند و امیدوارم تمام مشکلات ازجمله تحریم و کرونا به‌زودی حل شود."

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها