{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

ساخت مستندی درباره تیم پناهجویان المپیک توکیو ۲۰۲۰

ساخت مستندی درباره تیم پناهجویان المپیک توکیو ۲۰۲۰
کدخبر : 4859
خبرنگار:

«وعد الخطیب» فیلمساز و ژورنالیست سوری که فیلم «برای سما» (For Sama) را در کارنامه دارد، مستند بلندی در مورد تیم پناه‌جویان المپیک توکیو می‌سازد.

هنرام‌روز: الخطیب برای مستند «برای سما» به تهیه‌کنندگی «جوانا ناتاسگارا» سازنده «کلاه‌سفیدها» (The White Helmets) نامزد اسکار شد.

مستند پناه‌جویان با همکاری «جو جبیا» بنیان‌گذار کمپانی «ایر‌بی‌ان‌بی» و تهیه‌کنندگی «جیسون روپل»، «نوین مابرو»، «جاستین لاکوبن و «کاترین اورت» ساخته خواهد شد. 

الخطیب و ناتاسگارا دسترسی بی‌سابقه‌ای به ۲۹ عضو تیم پناه‌جویان پیش از المپیک، در حین برگزاری و پس از آن خواهند داشت.

الخطیب می‌گوید: «افتخار می‌کنم 

که فرصت به تصویر کشیدن سرگذشت این ورزشکاران بین‌المللی را در راه رقابت در بزرگ‌ترین رویداد ورزشی دنیا دارم. بسیاری از تجارب آن‌ها را به عنوان یک پناه‌جو درک می‌کنم و خود را متعهد می‌دانم تا احساس، عزم و پشتکار آن‌ها را به شکلی که استحقاقش را دارند نشان دهم. علی‌رغم دشواری‌های ترک وطن، سرگذشت تیم پناه‌جویان المپیک ترکیبی تکان‌دهنده است از جاه‌طلبی، لذت و چالش.»

«جو جبیا» اضافه می‌کند: «حمایت و محافظت از پناه‌جویان در دنیا مسئله‌ای حیاتی است و برای من بسیار حائذ اهمیت. امکان بازگویی این داستان انقلابی برای نشان دادن مشکلات این ورزشکاران موفق و بی‌نظیر در این رویداد انسانی بزرگ یک افتخار است. تجارب آن‌ها سزاوار به اشتراک گذاشته شدن با بیشترین مخاطبین ممکن است.»

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها