{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

محسن شایانفر تهیه‌کننده سینما و تلویزیون:

فروش بالای «دینامیت» صاحبان آثار را به اکران در این شرایط تشویق کرد

فروش بالای «دینامیت» صاحبان آثار را به اکران در این شرایط تشویق کرد
کدخبر : 5040

محسن شایانفر تهیه‌کننده فیلم‌های سینمایی «شب برهنه»، «مانی و ندا» و «بالاتر از خطر» با اشاره به اینکه در شرایط حاضر باید طرح‌های تشویقی برای فیلم‌های سینمایی در نظر گرفته شود تا صاحبان آثار حاضر به اکران فیلمشان شوند تأکید کرد که فروش بالای «دینامیت» صاحبان آثار را به اکران در این شرایط تشویق کرد.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری برنا، محسن شایانفر تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: برای تشویق صاحبان فیلم‌ها به اکران در شرایط حاضر طرح‌ها و ایده‌هایی در نظر گرفته شده بود و یکی از آن‌ها پرداخت مبلغی برای فیلم‌هایی بود که این روزها اکران می‌شوند اما با وجود این طرح‌ها و حمایت‌ها همچنان اکران در این شرایط خطرات بزرگی دارد که کمتر تهیه‌کننده‌ای حاضر به پذیرش این خطر است.

شایانفر تصریح کرد: فیلمسازی که ۶ یا ۷ میلیارد تومان برای ساخت یک فیلم سرمایه‌گذاری کرده به فروش ۳۰ میلیارد تومانی اثرش امیدوار است و در این شرایط قطعاً امکان چنین فروش بالایی فراهم نیست. قطعاً اگر قرار است فیلمی در شرایط حاضر مورد توجه قرار بگیرد و فروش قابل قبولی داشته باشد لازم است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این فیلم‌ها حمایت کند اما قطعاً با هر حمایت و طرح تا زمانی که اکثر مردم واکسن نزنند نمی‌توان گفت که به شرایط عادی برمی‌گردیم.

او افزود: نباید در یک طرح مشخص برای همه فیلم‌ها مبلغ و رقمی یکسان برای حمایت در نظر گرفته شود. فیلم‌ها با بودجه و هزینه‌های متفاوتی ساخته می‌شوند و برخی آثار در هر شرایطی بضاعت فروش ندارند و برخی آثار در شرایط عادی می‌توانند فروش بالایی داشته باشند. باید با در نظر گرفتن کف فروش این آثار میزان مبلغی که برای حمایت در نظر گرفته می‌شود را مشخص کرد و با در نظر گرفتن این ایده فیلمی چون «دینامیت» می‌تواند مبلغ بیشتری دریافت کند.

این تهیه‌کننده در ادامه اظهاراتش تأکید کرد: فیلم سینمایی «دینامیت» و یک یا دو اثر دیگر که طی ماه‌های اخیر اکران شده‌اند توانستند فروش نسبی بالایی داشته باشند که این موفقیت دیگر صاحبان آثار را به اکران فیلمشان تشویق کرده و فکر می‌کنم طی روزهای آینده چند فیلم دیگر نیز اکران شوند. در حال حاضر بهتر است تولید ادامه داشته باشد اما تولیداتی که صورت می‌گیرد باید با ارقام منطقی باشد، به طوری که با ساخت فیلم‌های ارزان و لوباجت می‌توان به ادامه روند تولید و جلوگیری از ضرر مالی امیدوار بود.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «بالاتر از خطر» در پایان درباره تجربه اکران آنلاین در سینمای ایران گفت: اکران آنلاین مکمل بسیار خوبی برای فیلم‌هایی باشد که اکران شده‌اند به طوری که فیلم‌ها پس از اکران به صورت آنلاین در دسترس عموم قرار بگیرند. به نظر من مردم به سینما رفتن علاقه دارند و از دیرباز نیز سینما رفتن به عنوان یک تفریح در فرهنگ ما جا افتاده است و اگر مردم از رفتن به سینماها احساس امنیت داشته باشند قطعاً بسیاری ترجیح می‌دهند که فیلم را در سالن‌های سینما ببینند. در حال حاضر فیلم دیدن در تلویزیون و اکران آنلاین اگر تا این حد مورد استقبال قرار می‌گیرد به دلیل شرایطی است که به وجود آمده و قطعاً با بهتر شدن وضعیت و ایجاد حس اطمینان مردم دوباره به سینماها خواهند رفت.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها