{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

ساخت فیلمی بر اساس زندگی معروف‌ترین آهنگساز سینما

ساخت فیلمی بر اساس زندگی معروف‌ترین آهنگساز سینما
کدخبر : 5088

مستند زندگی "اینو موریکونه" ساخته "جوزپه تورناتوره" کارگردان مطرح ایتالیایی است که روایتی از زندگی این آهنگساز بزرگ سینماست.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری ایران آرت، این مستند شامل مصاحبه "تورناتوره" و  "موریکونه" است که در چندین فیلم با هم همکاری داشتند و مصاحبه‌هایی با سینماگران سرشناسی چون "برناردو برتولوچی"،  "کوئنتین تارانتینو"، "بری لوینستون"، "الیور استون"، "مارکو بلوکیو"، "بروس اسپرینگستین"،  "دارید آرجنتو"، برادران  "تاویانی" و همچنین  "هانس زیمر" دیگر آهنگساز بزرگ سینما را نیز شامل می‌شود. 

 "انیو موریکونه" که دو سال پیش در سن ۹۱ سالگی درگذشت، ساخت موسیقی بیش از ۵۰۰ اثر سینمایی و تلویزیونی و همچنین ۱۰۰ اثر کلاسیک را بر عهده داشته، تا کنون پنج‌بار با فیلم‌های "روزهای بهشت" (۱۹۷۸)، "مأموریت" (۱۹۸۶)، "تسخیرناپذیران" (۱۹۸۷)، "باگزی" (۱۹۹۱) و "مالنا" (۲۰۰۰) نامزد کسب جایزه اسکار شد و در سال ۲۰۰۷ میلادی نیز جایزه افتخاری آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار را دریافت کرد و در سال ۲۰۱۶ نیز در سن ۸۷ سالگی برای فیلم "هشت نفرت‌انگیز" ساخته "کوئنتین تارانتینو" جایزه اسکار موسیقی متن را کسب کرد. 

به گزارش ایسنا، این آهنگساز برجسته که متولد شهر رم است، فعالیت هنری خود را از سال ۱۹۶۱ آغاز کرد و علاوه‌ بر "سرجیو لئونه" با کارگردانان سرشناسی مانند "برناردو برتولوچی"، "پیر پائولو پازولینی‌"، "پدرو آلمادوار"، "جوزپه تورناتوره"، "اولیور استون"،‌ "ترنس مالیک‌"، "برایان دی‌پالما" و "بری لوینستون" همکاری داشته است.

موسیقی فیلم‌هایی مانند "فاشیست" (۱۹۶۱)، "یک مشت دلار" (۱۹۶۴)، "به خاطر چند دلار بیشتر" (۱۹۶۵)، "خوب  بد زشت" (۱۹۶۶)، "روزی روزگاری در غرب" (۱۹۶۸)، "روزی روزگاری در آمریکا"(۱۹۸۴)، "سینما پارادیزو" (۱۹۸۸)، "هملت" (۱۹۹۰)، "افسانه ۱۹۰۰" (۱۹۹۸)، "بهترین پیشنهاد" (۲۰۱۳)، "بیل را بکش" و "حرامزاده‌های لعنتی" از دیگر آثار این موسیقیدان برجسته ایتالیایی محسوب می‌شود.

هفتاد و هشتادمین جشنواره بین‌المللی ونیز به عنوان قدیمی‌ترین جشنواره سینمایی جهان امسال از تاریخ ۱ تا ۱۱ سپتامبر (۱۰ تا ۲۰ شهریور) برگزار می‌شود.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها