{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

سه فیلم علمی تخیلی از " کرت راسل "

سه فیلم علمی تخیلی از " کرت راسل "
کدخبر : 5236

حضور راسل در فیلم‌های سینمایی‌، به جذابیت آن آثار اضافه می‌کند، زیرا او نمود مردی با قدرت راهبری فوق‌العاده و هوشمندی زیاد است. راسل هم‌چنین به خاطر تنوع نقش‌هایی که بازی می‌کند نیز مشهور است، از جک برتون، راننده کامیون فیلم مشکل بزرگ در چین کوچک گرفته تا اگو در نگهبانان کهکشان ۲.

راسل که بیشتر به خاطر بازی در فیلم‌های اکشن دهه ۸۰ میلادی به کارگردانی جان کارپنتر، مانند فرار از لس‌آنجلس، فرار از نیویورک و موجود شناخته می‌شود، بعد‌ها در فیلم‌هایی مانند ضد مرگ و هشت نفرت‌انگیز به کارگردانی کوئنتین تارانتینو نیز جلوی دوربین رفت. او مانند یک آفتاب‌پرست در قالب نقش‌های خود در ژانرهای کمدی، اکشن،  علمی‌تخیلی و… رنگ عوض می‌کند و ظرافت‌های خاص خودش را در بازیگری دارد. هم‌چنین کارپنتر از راسل در نقش اصلی سریال‌ تلویزیونی خود به نام الویس استفاده کرد که یک نامزدی امی را برای راسل به ارمغان آورد.

اکنون به معرفی سهتا از فیلم‌های علمی-تخیلی او می‌پردازیم.

۱- سرباز

کارگردان: پل اندرسون

بازیگران: کرت راسل، کنی نیلسن، جیسون اسکات

سال انتشار: ۱۹۹۸

امتیاز راتن تومیتوز: ۱۳ از ۱۹۹

امتیاز IMDb به فیلم: ۶ از ۱۰

در سرباز به کارگردانی پل اندرسون، راسل، جیسون اسکات، جیسون ایزاکز و گری بوشی بازی می‌کنند. این فیلم داستان یک سرباز ماهر و جدی را روایت می‌کند که در میدان جنگ، نیمه‌جان رها می‌شود و بعد از آن، با گروهی از پناهندگان دوست و همراه می‌شود و در طی اتفاقات فیلم، با مافوقانی که قصد از بین بردن او را داشتند روبرو می‌گردد. حضور سربازان مهندسی‌شده که دارای ژنی برتری هستند، این فیلم را در مقایسه با یک روایت اکشن معمولی، متمایز می‌کند، زیرا این موجودات به دلیل ویژگی‌های فیزیکی برتر و پرخاشگری بیش از حد خود، موجب درگیری‌های عجیب و غریبی در طی فیلم می‌شوند. دلیل این که سرباز به عنوان یک فیلم اکشن یا علمی‌تخیلی، رفته‌رفته افت می‌کند، این است که سبک روایت آن، خلاقانه نیست و حتی با وجود چند صحنه جذاب، فیلم آن‌چنان که باید و شاید، قوی به نظر نمی‌رسد. رویارویی بین تاد (راسل) و سربازان تقویت‌شده ژنتیکی، هیچ چالش و جذابیتی برای مخاطبان ندارد، چرا که کاراکترها به گونه‌ای هستند که طرفداری از آن‌ها برای بینندگان مهم نیست. 

۲-نگهبانان کهشان 2 

کارگردان: جیمز گان

بازیگران: کرت راسل، کریس پرت، دیو باتیستا

سال انتشار: ۲۰۱۷

امتیاز راتن تومیتوز: ۸۵ از ۱۰۰

امتیاز IMDb به فیلم: ۷.۶ از ۱۰

در دنباله فیلم نگهبانان کهکشان با حضور کرت راسل، پیتر کوییل (کریس پرت) به سفر خود در سراسر کیهان ادامه می‌دهد تا بیشتر درباره اصل و نسب عرفانی خود بداند. کرت راسل، نقش اگو، پدر کوییل را بازی می‌کند که یک موجود اولیه و قدرتمند است و می‌خواهد کل جهان را با انقراض جمعی نفرات، بازسازی کند. روی هم رفته، نگهبانان کهکشان ۲ با استقبال خوب منتقدان و تماشاگران روبرو شد و به خاطر سکانس‌های اکشن، جلوه‌های بصری خیره‌کننده و تازگی داستان خود، مورد ستایش قرار گرفت. برخی دیگر نیز، از حس شوخ‌طبعی فیلم راضی بودند که مضمون غم‌انگیز قسمت‌های دیگر را خنثی می‌کرد، اگرچه این بخش‌ها، جدا از هم و به صورت آشفته در فیلم روایت می‌شدند. بازی راسل در نقش اگو، بر فیلم تاثیرگذار است اما برخی معتقد بودند که او کاراکتر خود را خیلی خوب بازی نکرده است و سنگینی سرگذشت او باعث شده تا ماهیت فیلم تحت تاثیر قرار گیرد و زیر سوال برود.

۳-فرار از لس‌آنجلس (Escape From L.A)

کارگردان: جان کارپنتر

بازیگران: کرت راسل، استیو بوشمی، پم گریر

سال انتشار: ۱۹۹۶

امتیاز راتن تومیتوز: ۵۳ از ۱۰۰

امتیاز IMDb به فیلم: ۵.۷ از ۱۰

در این فیلم به نویسندگی و کارگردانی جان کارپنتر، راسل را در نقش اسنیک پلیسکن داریم که یک شخصیت ضد‌قهرمان و مامور سابق نیروهای ویژه در جنگ جهانی سوم است که حالا به یک جنایتکار تبدیل شده است. فرار از لس‌آنجلس بیشتر در مورد درگیری پلیسکن و نیروهای پلیس ایالات متحده و ترس آن‌ها از درز اطلاعات محرمانه شهر نیویورک و لس‌آنجلس است. این داستان برای ساخت یک فیلم جذاب، مناسب است. در این فیلم، شهر لس‌آنجلس در سال ۱۹۹۸، به عنوان مکانی پر‌جنب و جوش و رو به انحطاط نشان داده شده است که در نهایت به یک زندان بزرگ امنیتی تبدیل می‌شود. با وجود دریافت نقدهای مختلف از سوی منتقدان و مقایسه ناعادلانه این فیلم با فیلم قدیمی‌تر فرار از نیویورک، این اثر دارای نوعی دید جالب است که به خوبی ژانر اکشن را با دنیایی پساآخرالزمانی ترکیب می‌کند. راجر ایبرت، منتقد مشهور باور داشت که فیلم، نوعی انرژی دیوانه‌کننده و چشم‌اندازی عجیب و غریب دارد و  به خاطر ایده‌های آنارشیک فیلم، آن را تحسین می‌کند.

 

منبع : ZOOMG.IR 

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها