{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

ساخت «سمپاش» به پایان رسید

ساخت «سمپاش» به پایان رسید
کدخبر : 5408

ساخت انیمیشن «سمپاش» به کارگردانی فرنوش عابدی با تهیه‌کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به پایان رسید.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری صبا، ساخت انیمیشن «سمپاش» به کارگردانی فرنوش عابدی با تهیه‌کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درحالی به پایان رسیده که دغدغه‌‌ محیط زیستی سازنده‌ اثر با نگاهی به تغییرات اقلیمی کره‌ زمین، شاکله‌ اصلی آن را تشکیل داده است.

عابدی درباره شکل‌گیری «سمپاش» گفت: حدود هفت سال پیش ایده‌ اولیه‌ «سمپاش» با تصویری از یک سرباز عجیب و ترسناک شکل گرفت؛ سربازی با ماسک. مفهوم یا ایده‌ای که در بازی‌های ویدیویی یا فیلم‌های سای‌فای زیاد دیده شده است ولی با رویکردی متفاوت.

او ادامه داد: معمولا علت پوشش ماسک، وجود یک ویروس یا مهاجم خطرناک ناشناخته است ولی چه می‌شود اگر کاملا داستان متفاوت و بالعکس باشد؟ یعنی این‌بار وجود بی‌خطر گیاهان و ماموریت غیرعادی این ارتش ماسک‌پوش با کپسول‌های حاوی گاز سمی در میان باشد؟

کارگردان این اثر در پایان درباره‌ تکنیک ساخت آن بیان کرد: سال‌ها در تلاش بودیم که خاصیت و ویژگی‌های بصری و هنری یک استاپ‌موشن خوب را با تکنیک سه‌بعدی کامپیوتری درآمیزیم؛ کاری سخت و تقریبا غیرممکن… عملا ما امکانات و سهل بودن کار سه‌بعدی را می‌خواستیم اما با کیفیت بصری و هنری استاپ‌موشن. بالاخره در سال ۹۶ به این نتیجه‌ مطلوب در کار قبلی‌مان «ملکوت» رسیدیم و البته سعی کردیم در «سمپاش» آن را لول‌آپ کنیم.

انیمیشن «سمپاش» در ۹ دقیقه ساخته شده است که با پایان یافتن مراحل فنی، تیزر این اثر نیز به شکل رسمی منتشر شد.

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها