{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

«وقتی که دارکوب‌ها می‌روند» آماده نمایش شد

«وقتی که دارکوب‌ها می‌روند» آماده نمایش شد
کدخبر : 5453

مستند «وقتی که دارکوب‌ها می‌روند» به کارگردانی محمد احسانی آماده نمایش شد.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری صبا، مستند «وقتی که دارکوب‌ها می‌روند» به کارگردانی محمد احسانی از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با موضوع تاثیر بی‌آبی در کبودرآهنگ آماده نمایش شد.

محمد احسانی در جدیدترین مستند خود از زبان شخصیت اصلی که پیرمردی ۷۰ ساله و سرحال است به بیان مشکلات محیط زیستی که در منطقه کبودرآهنگ ایجاد شده می‌پردازد.

این پیرمرد و خانواده‌اش به دلیل مشکلات ایجاد شده درگیر مهاجرت اقلیمی شده‌اند چراکه مهم‌ترین شغل در روستای کردآباد محل زندگی آن‌ها کشاورزی است و به دلیل بی‌آبی امکان زراعت در این منطقه وجود ندارد. در نزدیک زمین کشاورزی این مرد فروچاله‌ای بزرگ به عمق ۶۰ متر ایجاد شده است که دلیل به وجود آمدن این فروگودال یا فروچاله‌ها، برداشت بی‌رویه از سفره‌های آب زیرزمینی و چاه‌های غیرمجاز است.

در این مستند ۵۵ دقیقه‌ای پیرمرد در تلاش است به مردم درباره‌ ایجاد فروچاله‌های بزرگ‌تر هشدار دهد.

عوامل تولید این فیلم مستند عبارتند از نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده: محمد احسانی، فیلمبردار: مهدی آزادی، صدابردار: علیرضا نوین‌نژاد، صداگذار: گیسو آزادروش، تدوینگر: بابک حیدری، مدیر تولید: مجید فردی انور، عکاس: میترا جوکار، تهیه شده در: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

«دود»، «کارون»، «روزگاری هامون» و «بانوی ارومیا» از مشهورترین فیلم‌های محمد احسانی هستند که در جشنواره‌ «سینماحقیقت» و سینماهای هنر و تجربه روی پرده رفته و موفق به دریافت جوایز بین‌المللی از برخی جشنواره‌های دنیا شده‌اند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها