{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

گیشه آمریکا و بریتانیا به ۵۰ درصدی پیش از کرونا رسید

گیشه آمریکا و بریتانیا به ۵۰ درصدی پیش از کرونا رسید
کدخبر : 5475

فروش سینماهای آمریکا و بریتانیا از زمان رفع تمام محدودیت ها به نیمی از گیشه در مدت مشابه پیش از آغاز همه گیری کرونا رسید.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری ایسنا، کمپانی تحلیلی رسانه ای «کام اسکور» آمریکا اعلام کرد که از تارخ ۱۹ جولای تاکنون به مدت چهار هفته فروش سینماهای بریتانیا در مجموع به ۶۵.۷ میلیون پوند رسیده، این در حالی است که در مدت زمان مشابه در سال ۲۰۱۹، گیشه سینماهای بریتانیا ۱۲۹ میلیون پوند فروخته بود. 

با رسیدن به فروش ۵۰ درصدی سینما در دوران پیش از کرونا، سینماداران امیدوارند که به زودی به روند معمول پیش از کرونا باز خواهند گشت، هر چند ادامه بحران کرونا و شیوع نوع دلتای این ویروس چالش هایی را برای سینما در سراسر جهان ایجاد کرده است. 

«بیوه سیاه» با فروش ۱۸.۲ میلیون پوندی، پرفروش ترین فیلم بریتانیا و ایرلند در سال جاری بوده است و پس از آن «سریع و خشن ۹» با ۱۶.۳ میلیون پوند و قسمت دوم فیلم «یم مکان آرام» با ۱۱.۸ میلیون پوند قرار گرفته اند.

در سینماهای آمریکا نیز شرایط مشابهی ایجاد شده است و میزان فروش سینماهای این کشور در چهار هفته گذشته به ۵۱ درصدی دوره زمانی مشابه در سال ۲۰۱۹ رسیده است. 

بسیاری از فیلم های مهمی که  در دو سال اخیر به دلیل همه گیری کرونا اکران نشده بودند ، بالاخره تابستان امسال به روی پرده رفتند اما با این حال به فروشی که پیش از این انتظار آن می رفت ، دست نیافتند. 

با شیوع گونه دلتای ویروس کرونا در آمریکا، سینماهای این کشور بار دیگر با نوعی عدم اطمینان همراه شده است و برنامه نمایش برخی فیلم ها در سینماها مختل شده است. در هفته های اخیر دنباله جدید فیلم «ونوم» و انیمیشن «هتل ترانسیلوانیا ۴» از جمله آثاری بودند که تاریخ اکران آنها به تعویق افتاده یا سامانه های نمایش آنلاین را برای عرضه انتخاب کرده اند. 

فیلم «زمانی برای مردن نیست» جدیدترین قسمت از مجموعه فیلم های اکشن جیمز باند که پیش از این سه بار تاریخ اکران خود را به تعویق انداخته قرار است از اواخر سپتامبر در بریتانیا اکران شود اما هنوز مشخص نیست آیا این بار در نهایت این فیلم رونمایی خواهد شد یا بار دیگر به تعویق خواهد افتاد. 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها