{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

ایده «کلنل» از گوش‌های یک راننده تاکسی آمد

ایده «کلنل» از گوش‌های یک راننده تاکسی آمد
کدخبر : 5514

پرستو کاردگر از پایان مرحله تولید انیمیشن «کلنل» محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی خبر داد.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری صبا، پرستو کاردگر نویسنده و کارگردان انیمیشن کوتاه در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا از اتمام مراحل پس‌تولید انیمیشن «کلنل» محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی خبر داد و با بیان اینکه امیدوار است این انیمیشن تا پایان تابستان سال ۱۴۰۰ آماده نمایش شود، گفت: پس از اینکه ساخت انیمیشن «ایکی» به پایان رسید از بین چند ایده‌ که از قبل آن‌ها را نوشته بودم سراغ ایده «کلنل» رفتم، اما چون انیمیشن «ایکی» تجربه اول من بود و در مراحل فرستادن آن به جشنواره‌ها تنها بودم کمی زمان برد تا توانستم از آن جدا شوم و مراحل اولیه تولید «کلنل» را شروع کنم.

او درباره ایده اولیه انیمیشن «کلنل» توضیح داد: روزی در یک تاکسی پشت سر راننده نشسته‌ بودم و توجهم به گوش‌های راننده جلب شد که شبیه به شیپور بودند و با خودم فکر کردم چه اتفاقی می‌افتد اگر گوش‌های انسان به جای اینکه امواج صوتی را جذب کنند، آن‌ها را پخش کنند؛ درست مانند کاری که شیپور انجام می‌دهد. در نهایت این ایده را با ایده‌ای که ۱۰ سال پیش از آن نوشته بودم  تلفیق و مراحل اولیه «کلنل» را شروع کردم.

این نویسنده و کارگردان با بیان اینکه مدت زمان انیمیشن «کلنل» هشت دقیقه و نیم است و با تکنیک دوبعدی فریم به فریم کار شده است، درباره داستان انیمیشن «کلنل» عنوان کرد: این انیمیشن داستان یک کهنه سرباز حدودا ۸۰ ساله را روایت می‌کند که در خاطرات زمان جنگ اسیر شده است و نمی‌تواند لباس‌های جنگ و تفنگش را از خود جدا کند سپس از یک روز به بعد گوش‌هایش برعکس کار می‌کنند و صداهایی را که ۴۰ سال پیش در جنگ شنیده بود، دوباره پخش می‌کنند.

کاردگر در پاسخ به این پرسش که چرا تصمیم گرفته است انیمیشن «کلنل» را بدون زمان و مکان بسازد، تصریح کرد: جنگ به طور کلی موضوعی‌ست نابود‌کننده و ویرانگر و به عقیده من آن‌هایی که در جنگ شرکت کرده‌اند خود قربانی آن هستند. این انیمیشن بیشتر یک تم ضد جنگ دارد و روی اتفاقات بعد از جنگ متمرکز است و نمی‌توان به آن جغرافیای محدودی داد در واقع داستان این انیمیشن به گونه‌ایست که شامل حال همه افرادی که جنگ را تجربه کرده‌اند، آواره شد‌ه‌اند و یا خودشان نظامی بوده‌اند، ‌می‌شود.

کارگردان انیمیشن «ایکی» با بیان اینکه همزمان با تکمیل مراحل پس تولید «کلنل»، ۲ پروژه دیگر به او پیشنهاد شده است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون از ۲ کارگردان داخلی ۲ سفارش کار دارم که یکی مستند و دیگری داستانی است و هر دو تلفیق فیلم رئال و انیمیشن هستند.

این انیماتور عوامل تولید انیمیشن «کلنل» را اینگونه معرفی کرد: کانسپت و طراحی کارکتر: شقایق صحرایی، انیمیت: میلاد خلیلی، رنگ: آتوسا غفاری.

او در پایان تاکید کرد: در ادامه روند پس‌تولید انیمیشن «کلنل» افراد دیگری به این پروژه اضافه خواهند شد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها