{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

معرفی پرفروش‌ترین فیلم جهان از ابتدای پاندمی کرونا

معرفی پرفروش‌ترین فیلم جهان از ابتدای پاندمی کرونا
کدخبر : 5629

"سریع و خشمگین ۹" به مدت ۴۵ روز تنها در سالن‌های سینما در دسترس بود و از بازارهای داخلی ۱۷۲.۶ و از ۶۵ بازار خارجی ۵۲۸ میلیون دلار فروخت و به رکورد ۷۰۰.۶ میلیون دلار رسید.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری ایران آرت، فیلم "سریع و خشمگین ۹" (F9) به کارگردانی "جاستین لین" عبور از فروش ۷۰۰ میلیون دلاری در بازارهای جهانی به پرفروش‌ترین فیلم دوران پاندمی تبدیل شد. این فیلم تنها عنوان هالیوودی سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ است که از این فروش گذر می‌کند.

آخرین فیلمی که موفق به ثبت رکوردی بالاتر شده بود "جومانجی: مرحله بعدی" (Jumanji: The Next Level) در سال ۲۰۱۹ بود که ۸۰۰ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخت. "سریع و خشمگین ۹" به مدت ۴۵ روز تنها در سالن‌های سینما در دسترس بود و از بازارهای داخلی ۱۷۲.۶ و از ۶۵ بازار خارجی ۵۲۸ میلیون دلار فروخت و به رکورد ۷۰۰.۶ میلیون دلار رسید.

نزدیک به یک سوم فروش این فیلم (۲۰۳.۹ مییلون دلار) به بازار چین اختصاص دارد. قسمت نهم "سریع و خشمگین" چهار هفته رتبه اول پرفروش‌ترین فیلم‌های جهان قرار داشت و در ۶۵ بازار خارجی به صدر جدول فروش رسید. "سریع و خشمگین ۹" پس از "هابز و شا" (Hobbs & Shaw) اولین فیلم هالیوودی است که در چین از فروش ۲۰۰ میلیون دلاری عبور می‌کند. این چندگانه اکشن تاکنون سه بار با این دو فیلم و "سریع و خشمگین ۸" موفق شده این رکورد را ثبت کند.

به گزارش 30نما، پرفروش‌ترین بازارهای بین‌المللی "سریع و خشمگین ۹" مکزیک با ۲۶، ژاپن با ۲۵، بریتانیا با ۲۲.۶، آلمان با ۲۰.۷، کره جنوبی با ۱۹.۳، روسیه با ۱۸، فرانسه با ۱۶.۳، استرالیا با ۱۵.۵، برزیل با ۱۳.۶ و اسپانیا با ۱۱ میلیون دلار بوده‌اند.

یونیورسال اخیراً اعلام کرد که قسمت دهم این چندگانه را ۷ آوریل سال ۲۰۲۳ اکران می‌کند. این مجموعه فیلم به همراه اسپین-آف "هابز و شا" از سال ۲۰۰۱ تاکنون ۶.۵۹ میلیارد دلار فروخته‌اند.

ماه گذشته "دنیل ریکتمن" ادعا کرد که "وین دیزل" ۵۳ ساله برای بازی در قسمت یازدهم و پایانی "سریع و خشن" دستمزدی ۸۰ میلیون دلاری دریافت می‌کند. در دنباله "سریع و خشمگین ۹" "جان سینا" در نقش "جیکوب تورتو" برادر شخصیت "دامینیک" با بازی "وین دیزل" ظاهر شد. "شارلیز ترون"، "میشل رودریگز"، "هلن میرن"، "جوردانا بروستر"، "لوداکریس"، "تایریس گیبسون"، "ناتالی امانوئل"، "لوکاس بلک"، "مایکل روکر"، "کاردی بی"، "فین کول" دیگر بازیگران فیلم بودند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها