{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

«سَنکوپ» فیلمی با محوریت ازدواج زیر سن قانونی

«سَنکوپ» فیلمی با محوریت ازدواج زیر سن قانونی
کدخبر : 5688

تورج هیبتی درباره فیلم کوتاه «سنکوپ» و جدیدترین فعالیت‌های خود سخن گفت.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری صبا، تورج هیبتی نویسنده و کارگردان فیلم کوتاه «سَنکوپ» که تاکنون در جشنواره های بین المللی متعددی حضور داشته و همچنین موفق به دریافت جایزه بهترین فیلمبرداری در جشنواره سینماتوگراف آسیا شده است، در گفتگو با خبرنگار سینمایی صبا درباره ایده اولیه شکل‌گیری این فیلم توضیح داد: سال ۹۵ در یکی از سایت‌های خبری مطلبی را با موضوع ازدواج زیر سن قانونی خواندم که باعث شکل‌گیری ایده اولیه «سنکوپ» در ذهنم شد، اما چون نسخه اولیه فیلمنامه آن به نسبت پرهزینه بود، حدودا سه سال به دنبال تهیه‌کننده بودم به همین دلیل تصمیم به ویرایش مجدد فیلمنامه اولیه «سنکوپ» گرفتم و سرانجام در دی ماه ۹۸ توانستم به تهیه کنندگی مشترک با انجمن سینمای جوانان ایران و براساس ایده ای از اردلان عباسی، مرحله تولید آن را آغاز کنم.

این نویسنده و کارگردان درباره داستان فیلم کوتاه «سنکوپ» عنوان کرد: دختری به دلایلی در شب ازدواج خود حالش بد می‌شود، نزدیکان دختر تصمیم می‌گیرند او را در جایی پنهان کنند اما به دیگران می‌گویند که دختر فرار کرده است.

به گفته وی، لوکیشن این فیلم در یکی از روستاهای استان همدان و مدت زمان آن حدودا ۱۴ دقیقه است.

هیبتی درباره حضور جشنواره‌ای فیلم کوتاه «سنکوپ» خاطرنشان کرد: این فیلم تاکنون به چندین جشنواره خارجی راه یافته است اما هنوز در ایران به نمایش در نیامده است، تنها یک بار به جشنواره فیلم کوتاه تهران فرستاده اما در آنجا پذیرفته نشد. به زعم من شاید فیلم از لحاظ فنی مورد قبول داوران نبوده و یا دچار مساله ممیزی شده است.

به دنبال تهیه کننده برای فیلمنامه جدید خود هستم

این کارگردان در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره تازه‌ترین فعالیت های خود گفت: در حال حاضر به دنبال تهیه کننده برای فیلمنامه جدید خود هستم که مانند کارهای گذشته‌ام موضوعی اجتماعی دارد و محوریت آن درباره درگیری‌های خانوادگی است و نگاهی تازه به مشکلات جدید خانواده‌های امروزی دارد و امیدوارم به زودی بتوانم آن را به مرحله تولید برسانم.

کارگردان فیلم کوتاه «میان ماندن و رفتن» در پاسخ به این پرسش که چرا تاکنون در اکثر فیلم‌های خود به مسایل اجتماعی پرداخته است، تصریح کرد: هم‌اکنون مسایل اجتماعی در ایران از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و اکثر مواقع بیشترین دغدغه‌ای است که مردم هر روز به نوعی با آن درگیر هستند. به زعم من در حال حاضر جز موضوعات اجتماعی چیزی در جامعه کنونی ایران بازخوردی قابل توجه ندارد مگر اینکه روزی از این مشکلات گذر کنیم تا بتوانیم در آینده به موضوعات دیگر بپردازیم.

او در پایان تاکید کرد: در حال حاضر فیلم کوتاه با توجه به شرایط بد اقتصادی در شُرُف کمرنگ شدن است. در گذشته جریان‌هایی وجود داشت که علاقه‌مندان را به سمت ساخت فیلم کوتاه سوق می‌داد و امید و انگیزه را در آن‌ها زنده نگه می‌داشت و در نهایت با جمع کردن بودجه‌های دست و پا شکسته می‌شد تا حدودی به ساخت ایده‌های جدید فکر کرد اما در حال حاضر و با شرایط کنونی ساخت فیلم‌ها فقط با وجود داشتن تهیه‌کننده امکان پذیر است. البته مراکز انجمن سینمای جوانان با وجود اینکه سرمایه‌های محدودی در اختیار فیلمسازان قرار می‌دهد اما به دیده شدن جوانان و انگیزه دادن به آن‌ها بسیار کمک می‌کند.

عوامل تولید فیلم کوتاه «سنکوپ» عبارت است از کارگردان: تورج هیبتی، انتخاب بازیگر: پویا سعیدی، بازیگران: باسط رضایی، رضا عموزاد، ترگل معصومی، مدیر فیلمبرداری: تورج هیبتی، فیلمبردار: شایان حبیبی، دستیار نورپردازی: علی نورعلی، عکاس: حسین چراغی، صدابردار: سوران امینی، صداگذاری: حسین زنگنه، موسیقی: فرشاد هیبتی، تدوین و اصلاح رنگ: تورج هیبتی، گریم: تینا کاردان، دستیار کارگردان: امیررضا رشتی، حامد پریزاد، منشی صحنه و برنامه ریز: فروغ رستگار، طراح صحنه و لباس: مینا نظری، مدیر تولید: امیررضا رشتی، پوستر: فرزان شیعتی، پشتیبانی فنی: استودیو ٣۵ میلیمتری.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها