{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

«نیا داکوستا» به اولین فیلمساز زن سیاه‌پوست تاریخ تبدیل شد که فیلمش در افتتاحیه در صدر قرار می‌گیرد!

«نیا داکوستا» به اولین فیلمساز زن سیاه‌پوست تاریخ تبدیل شد که فیلمش در افتتاحیه در صدر قرار می‌گیرد!
کدخبر : 5750

«نیا داکوستا» با فیلم «کندی‌من» (Candyman) یونیورسال، ام‌جی‌ام و مانکی‌پا به اولین فیلمساز زن سیاه‌پوست تاریخ تبدیل شد که فیلمش در اولین هفته اکران به صدر جدول فروش داخلی می‌رسد. این فیلم آخر هفته گذشته در بازارهای داخلی ۲۰.۴ میلیون دلار فروخته است.

«کندی‌من» از سوی دیگر دومین فیلم پرفروش یک کارگردان سیاه‌پوست در تاریخ افتتاحیه‌های داخلی را ثبت کرده است. این رکورد در اختیار «ایوا دوورنی» است که در سال ۲۰۱۸ با فیلم «چین‌خوردگی زمان» (A Wrinkle In Time) در سه روز اول به فروش ۳۳.۱ میلیون دلاری رسید و پایین‌تر از «پلنگ سیاه» (Black Panther) مارول با ۴۰.۸ میلیون دلار قرار گرفت. دوورنی اولین فیلمساز سیاه‌پوستی بود که یک پروژه پرهزینه‌تر از ۱۰۰ میلیون دلاری را برای یک استودیوی بزرگ هالیوودی کارگردانی می‌کرد. داکوستا به همراه «جوردن پیل» و «وین رزنفیلد» یکی از نویسندگان «کندی‌من» نیز بوده است.

پرفروش‌ترین فیلم‌های کارگردانی شده توسط فیلمسازان زن در تاریخ آمریکا در حال حاضر «چین‌خوردگی زمان» با ۳۳.۱ میلیون دلار، «کندی‌من» با ۲۰.۴ میلیون دلار، «کوچک» (Little) به کارگردانی «تینا گوردن» با ۱۵.۴ میلیون دلار، «عکس» (The Photogragh) به کارگردانی «استلا مگی» با ۱۲.۱ میلیون دلار و «کویین و اسلیم» (Queen & Slim) به کارگردانی «ملینا ماتسوکاس» با ۱۱.۸۹ میلیون دلار بوده‌اند.

«جنگل کوچک» (Little Woods) اولین فیلم بلند داکوستا با بازی «تسا تامپسون» و «لیلی جیمز» بود که در جشنواره ترایبکا سال ۲۰۱۸ اکران شد و پس از اکران عمومی توسط استودیوی نئون از «راتن تومیتوز» امتیاز ۹۶ درصد دریافت کرد.

داکوستا در سال ۲۰۱۹ دو اپیزود از فصل سوم سریال احیاشده «تاپ بوی» (Top Boy) نت‌فلیکس را کارگردانی کرد. این فیلمساز در حال حاضر بر روی دنباله «کاپیتان مارول» (Captain Marvel) که «مارول‌ها» (The Marvels) نام گرفته کار می‌کند. «مارول‌ها» داکوستا را به اولین فیلمساز زن سیاه‌پوستی تبدیل کرد که یک فیلم بلند برای استودیوهای مارول می‌سازد. این فیلم ابرقهرمانی با بازی «بری لارسن»، «تیونا پاریس»، و «ایمان ولانی» ۱۱ نوامبر ۲۰۲۲ اکران خواهد شد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها