{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

آیریس اپفل، ملکه مد و فشن، 100 ساله شد

آیریس اپفل، ملکه مد و فشن،  100 ساله شد
کدخبر : 5823

آیریس برل (Iris Barrel) با نام هنری آیریس اپفل متولد ۲۹ اوت ۱۹۲۱، کارآفرین آمریکایی، طراح داخلی و نماد مد، امروز تولد 100 سالگی خود را جشن گرفت.

آیریس تنها فرزند ساموئل برل است که خانواده ساموئل در زمینه شیشه و آینه تجارت می کردند؛ مادر روس آیریس، به نام صدیقه، یک بوتیک فشن داشت. آیریس در آستوریا کوئینز محله ای در نیویورک متولد شده است.

آیریس اپفل

آیریس اپفل تحصیلات خود را در زمینه تاریخ هنر در دانشگاه نیویورک انجام داد و پس از آن به مدرسه هنر در دانشگاه ویسکانسین ملحق شد.

به عنوان یک خانم جوان، اپفل برای شرکت فشن “Women’s Wear Daily” و هم چنین برای طراح داخلی “الینور جانسون” کار می کرد. او همچنین دستیار تصویرگر “رابرت گودمن” بود.

ایریس اپفل

آیریس در تمام سال‌های فعالیت خود توانست توجهات زیادی را به دلیل نوع خاص طراحی‌های لباسش به خود جلب کند.

در سال ۲۰۱۲ در سن ۹۰ سالگی  به عنوان پروفسور مهمان در دانشگاه تگزاس در آستین مشغول به کار بوده است. در سال ۲۰۱۳، او به عنوان یکی از پنجاه “شیک پوش بالای ۵۰ سال” توسط گاردین انتخاب شده است. موزه شیوه زندگی و تاریخ مد در بوینتون بیل فلوریدا، یک ساختمانی را طراحی کرد و یک گالری از آن را به لباس ها، اکسسوری ها و مبلمان اپفل اختصاص داد. در سال ۲۰۱۶، او در یک تبلیغات تلویزیونی برای ماشین فرانسوی DS 3 بازی کرد و همچنین چهره برند استرالیایی  “Blue Illusion” بود. در ماه مارس سال ۲۰۱۶، آیریس همکاری خود را با شرکت استند آپ تکنولوژی “WiseWear” در زمینه لاین جدید جواهرات هوشمند اعلام کرد.

ایریس اپفل

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها