{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

تیموتی شالامی درباره "تل ماسه" گفت : "به محض اینکه دنی به پروژه پیوست، یک گوگل آلرت تنظیم کردم! "

تیموتی شالامی درباره "تل ماسه" گفت : "به محض اینکه دنی به پروژه پیوست، یک گوگل آلرت تنظیم کردم! "
کدخبر : 5827

شالامی به حدی مشتاق همکاری با دنی ویلنوو بوده است که برای دنبال کردن پروژه از سرویس گوگل آلرت استفاده کرده است!

به پزارش هنر ام‌روز، به نقل از سینما نیوز، تیموتی شالامی که در «تل‌ماسه» (Dune 2021) «دنی ویلنوو» نقش اول را بازی کرده، یکی از ستارگان فصل برگزاری جشنواره‌های پاییز امسال خواهد بود. این فیلم علمی-تخیلی ۳ سپتامبر برای اولین بار در جشنواره ونیز اکران خواهد شد و برای شیر طلا رقابت می‌کند.

شالامی در مصاحبه جدیدی با «ددلاین» فاش کرده است که مشارکت ویلنوو سبب شده بازی در این فیلم را بپذیرد و تشویق شده رمان «فرانک هربرت» را خریداری و برای اولین بار بخواند. شالامی به حدی مشتاق اقتباس سینمایی از این کتاب شده که برای دنبال کردنش از سرویس گوگل آلرت استفاده کرده است.

شالامی می‌گوید: «نه دقیقاً همان لحظه‌ای که لجندری امتیاز تولید فیلم را خریداری کرد، اما به محض اینکه دنی به پروژه پیوست، یک گوگل آلرت تنظیم کردم و در همین مقطع کتاب را خریدم. راستش را بخواهید، درک من از «تل‌ماسه» در حد رمان مصوری بود که در «مید‌تون کامیکس» دیده بودم وقتی که ۱۰ سالم بود و می‌خواستم کارت‌های [مانگای] «یو-گی-او!» را بخرم.»

شالامی می‌گوید از مدت‌ها قبل به همکاری با ویلنوو تمایل داشته و در مراسم اهدای جوایز بفتای سال ۲۰۱۸ ملاقات کوتاهی با یکدیگر داشته‌اند: «دائماً سعی می‌کردم خودم را در مقابل او قرار دهم اما راستش همکاری با او را محتمل نمی‌دانستم.»

شالامی در ادامه می‌گوید: «به نیمه‌های کتاب رسیده بودم که متوجه شدم [ویلنوو] قرار است رئیس هیأت داوران جشنواره کن باشد و من در لندن آماده بازی در «پادشاه» (The King) می‌شدم. از من خواست که آیا می‌توانم در آنجا ملاقاتش کنم یا نه، این بود که به سرعت و به زور نیمه دوم کتاب را خواندم. یعنی نیمه اول پر از یادداشت‌ها و افکار من است اما نیمه دوم آن گذرا خوانده شده. سپس با او ملاقات کردم و بسیار لذت‌بخش بود.»

«تل‌ماسه» به گفته ویلنوو از نیمه اول کتاب هربرت اقتباس می‌کند به این معنا که اگر فیلم به اندازه کافی موفق باشد شالامی برای بازی در قسمت دوم بازمی‌گردد. شالامی می‌گوید به همان دلیلی که ویلنوو پیش‌تر گفته بود – نقش مهم‌تر شخصیت «زندیا» در فیلم – مشتاق بازگشت برای «تل‌ماسه: قسمت دوم» است.

تل ماسه

شالامی می‌گوید: «شخصیت چانی در فیلم بعدی نقش بسیار مهمی دارد. نمی‌دانم فیلمنامه‌اش نوشته شده یا نه، اما بر اساس کتاب، باید بگویم که او در کنار «لیدی جسیکا» [با بازی «ربکا فرگوسن»] کارهای زیادی انجام می‌دهد. و زندیا در این فیلم عالی بوده؛ لحظه‌ای که ماسک را پایین می‌کشد، مبهوت‌کننده و تأثیرگذار است. پشت دوربین‌ها مخفی شده بودم و ستاره‌های بختم را می‌شمردم، چون در ماه دوم فیلمبرداری وارد شده بودم و بازیگران قدری برای اولین بار در آن‌جا حضور پیدا می‌کردند.»

ویلنوو پیش‌تر در مصاحبه با نشریه کانادایی «لا پرس» در مورد نقش شخصیت «چانی» در قسمت دوم گفته بود: «اظهاراتی در مورد شخصیت «چانی» داشتم که از آن چنین برداشت که قسمت دوم بر روی این شخصیت متمرکز است. او یکی از شخصیت‌های اصلی فیلم باقی می‌ماند و نقش او مهم است، اما با این حال، داستان «تل‌ماسه» پیش از هرچیز و در درجه اول در مورد «پل اتریدیز» [با بازی «تیموتی شالامی»] است. با این وجود، زندیا بازیگر بی‌نظیری است که عمیقاً الهام‌بخش من بوده.‍ یک غول سینمایی است. نقش‌اش هم در قسمت اول رشد می‌کند. این سوءتفاهم را گردن می‌گیرم. یکی از موارد «گمشده در ترجمه» است.»

شالامی در بخش دیگری از مصاحبه می‌گوید برای دیدن «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» (Spider-Man: No Way Home 2021) مارول و سونی هیجان‌زده است: «برای این فیلم به‌شدت مشتاقم، و من هم مثل بقیه تریلر را قاب به قاب دیده‌ام و به دنبال سرنخ بوده‌ام [می‌خندد].»

در این مصاحبه آمده است که تمامی بازیگران «تل‌ماسه» در مراسم افتتاحیه فیلم در ونیز حضور پیدا خواهند کرد. این فیلم ۲۲ اکتبر همزمان با اکران در سالن‌های سینمای سراسر دنیا از اچ‌بی‌او مکس پخش خواهد شد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها