{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

آغاز پر هرج و مرج برای ونیز هفتاد و هشتم

آغاز پر هرج و مرج برای ونیز هفتاد و هشتم
کدخبر : 5877

هفتاد و هشتمین دوره جشنواره فیلم ونیز از امروز چهارشنبه (۱ سپتامبر) با اکران فیلم «مادران موازی» (Parellel Mothers) «پدرو آلمودوار» برای اصحاب رسانه آغاز شد. اما بعضی از افرادی که برای دیدن فیلم بلیت تهیه کرده بودند، هنگام ورود با بررسی‌های امنیتی و بهداشتی سخت‌گیرانه‌ای مواجه شدند.

به گزارش هنر ام‌روز، به نقل از سینما نیوز ، رسانه «ددلاین» گزارش داده است که از ساعت ۸ صبح چهارشنبه به وقت محلی، صف‌های طولانی مقابل هتل «کواترو فونتانه» شکل گرفته و به کندی پیش می‌رفته تا جایی که حراست افراد باقی مانده در صف را به سرعت وارد کرده است. با این حال، فیلم رأس ساعت اعلام شده اکران شده و پس از خاموش شدن چراغ‌های سالن نمایش، پشت در ماندگان یک به یک وارد می‌شدند.

جشنواره ونیز

در مورد وضعیت سالن‌های نمایش فیلم‌ها در روزهای آینده همچنان ابهاماتی وجود دارد، اما در این تردیدی وجود ندارد که فستیوال امسال شلوغ‌تر از دوره گذشته است که در اوج دوران پاندمی برگزار شد.

برگزارکنندگان این دوره از جشنواره چندین جایگاه برای انجام آزمایش کووید احداث کرده‌اند و دیاری عظیم مقابل فرش قرمز قرار گرفته تا از تجمع هوادارانی که فاصله اجتماعی را رعایت نمی‌کنند جلوگیری شود. این اقدام هوشمندانه به نظر می‌رسد اما هیجان فستیوال را تا حد زیادی از بین خواهد برد. علاوه بر این سالن‌های نمایش با ظرفیت ۵۰ درصد فیلم‌ها را اکران خواهند کرد.

«آلبرتو باربرا» در مراسم افتتاحیه می‌گوید: «همه برای بازگشت مشتاق‌اند، برای بازگشایی، برای شروع دوباره، برای پخش فیلم‌هایی که بیش از یک سال و نیم یا شاید دو سال است که نگه داشته شده‌اند.» او اضافه می‌کند: «فرش قرمز شلوغ‌ترین مراسم چندین سال اخیر خواهد بود چون همه آمده‌اند… از تیموتی شالامی تا زندیا، از جسیکا چستین تا مت دیمون، بن افلک. فهرست اسامی به قدری طولانی است که همه را به یا د نمی‌آورم.»

«سرنا روسی» میزبان مراسم افتتاحیه این دوره از مراسم است و «پدرو آلمودوار» از فیلم جدیدش «مادران موازی» با بازی «پنه‌لوپه کروز» رونمایی می‌کند. دیگر فیلم‌های هیجان‌انگیز این دوره «قدرت سگ» (The Power of the Dog) «جین کمپیون» با بازی «بندیکت کامبربچ» و «کریستن دانست»، و «اسپنسر» (Spencer) با بازی «کریستن دانست» در نقش «پرنسس دایانا» است. «مگی جیلنهال» نیز با فیلم «دختر گمشده» () با بازی «الیویا کولمن» و «داکوتا جانسون» به جشنواره آمده است.

«آخرین دوئل» (The Last Duel) «ریدلی اسکات» و «تل‌ماسه» (Dune) «دنی ویلنوو» هم از جمله دیگر آثار پرستاره این دوره خواهند بود. «کلوئی ژائو» کارگردانی که سال گذشته به «سرزمین خانه‌به‌دوشان» (Nomadland) برنده شیر طلای جشنواره شد، امسال یکی از اعضای هیأت داوران به رهبری «بونگ جون هو» است.

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها