{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

هفت دقیقه تشویق ایستاده فیلم Dune در جشنواره ونیز

هفت دقیقه تشویق ایستاده فیلم Dune در جشنواره ونیز
کدخبر : 5909

اکران فیلم علمی-تخیلی «تل‌ماسه» (Dune 2021) «دنی ویلنوو» در هفتاد و هشتمین جشنواره ونیز با هفت دقیقه تشویق ایستاده روبرو شد

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از سینما نیوز، در این اقتباس سینمایی از رمان کلاسیک «فرانک هربرت» بازیگرانی چون «تیموتی شالامی»، «اسکار آیزاک»، «زندیا»، «جاش برولین»، «ربکا فرگوسن»، و «خاویر باردم» نقش‌آفرینی کرده‌اند.

دنی ویلنوو

 

این در حالی است که منتقدین نقدهایی اغلب منفی برای این فیلم نوشته‌اند. منتقد «ورایتی» می‌نویسد: ««تل‌ماسه» فیلمی است که برای جهان‌سازی‌اش نمره پنج ستاره و برای قصه‌گویی حدود دو نیم ستاره می‌گیرد.» یا منتقد «آی‌جی‌ان» که از نیمه دوم «تل‌ماسه» ناامید شده و می‌نویسد: «از نظر فنی درخشان است، از جنبه بصری شگفت‌انگیز است و بازیگرانش در بالاترین سطح و ایده‌های علمی‌-تخیلی آن عمیق. اما حیف که نیمه دومش مأیوس‌کننده است.»

ویلنوو در نشست مطبوعاتی «تل‌ماسه» در ونیز توصیه کرد که فیلم بهتر است روی بزرگ‌ترین صفحه نمایش ممکن دیده شود: «مردم را تشویق می‌کنم که فیلم را روی پرده بزرگ ببینند. با تصور آیمکس رؤیا‌پردازی، طراحی و فیلمبرداری شده. وقتی این فیلم را روی پرده بزرگ می‌بینید، به یک تجربه تقریباً فیزیکی تبدیل می‌شود. ما فیلم را به گونه‌ای طراحی کردیم که تا حد ممکن پیشرو باشد، و به نظر من، پرده‌های بزرگ سینما بخشی از زبان فیلم است.»

«تیموتی شلمی» در «تل‌ماسه» نقش «پل اتریدیز» را بازی می‌کند که خاندانش مالک سیاره کویری و خطرناک «آراکیس» است. این سیاره دارای ارزشمند‌ترین منبع دنیاست، دارویی به نام «چاشنی» که عمر انسان را دراز می‌کند و توانایی‌های فرا-بشری به او می‌دهد. خاندان اتریدیز با مالکیت این سیاره به دشمن امپراطوری «هارکونن» و بومیان سیاره تبدیل شده‌اند.

برادران وارنر در ماه ژوئن اعلام کرد که تاریخ اکران این فیلم در ایالات متحده و کانادا به جای ۱ اکتبر به ۲۲ اکتبر موکول خواهد شد. این فیلم در چین توسط استودیوی لجندری روی پرده می‌رود و همزمان از شبکه اچ‌بی‌او مکس نیز پخش خواهد شد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها