{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

«کرشمه» با بودجه شخصی ساخته می‌شود

«کرشمه» با بودجه شخصی ساخته می‌شود
کدخبر : 5965

مانی نوری از ساخت فیلم جدیدش با نام «کرشمه» به صورت کاملا مستقل خبر داد و از مشکلات این نوع فیلمسازی گفت.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری صبا، مانی نوری کارگردان، تهیه‌کننده و نویسنده فیلم «کرشمه» که پروانه ساخت آن خردادماه ۱۴۰۰ صادر شده است در گفتگو با خبرنگار سینمایی خبرگزاری صبا  گفت: «کرشمه» درحال حاضر مراحل پیش‌تولید را سپری می‌کند و درباره اینکه به ساخت برسد یا خیر نظری ندارم چراکه شرایط فیلمسازی مستقل متفاوت است و همه چیز به بودجه‌ای که در اختیار داریم بستگی دارد.

او درباره داستان فیلم بیان کرد: نمی‌توانم داستان اصلی فیلم را بازگو کنم اما اگر بخواهم چیزی بگویم که قابل گفتن باشد این است که ۲ برادر در گذشته دزدی کرده‌اند، یکی از آن‌هاب به زندان می‌رود و وقتی که از زندان بیرون می‌آید، متوجه می‌شود که آن دزدی به سرانجام کامل نرسیده بوده است پس سعی می‌کنند آن را به پایان برسانند.

این کارگردان درباره ژانر این فیلم که کمدی است، عنوان کرد: موضوع فیلم درباره مشکلات و دردهای عمیق خانم‌ها در جامعه است که دوست داشتم آن را در قالب کمدی به نمایش دربیاورم چراکه جامعه ما آنقدر تلخی و درد دارد که شاید دیگر دوست نداشته باشیم فیلم تلخ تماشا کنیم. «کرشمه» کمدی سیاه است، بخشی فانتزی دارد و داستان عاشقانه‌ای هم در آن شکل می‌گیرد.

نوری ادامه داد: ممکن است ترکیب کمدی، عاشقانه و فانتزی پاسخگو باشد و مخاطب بعد از دیدن فیلم به خیلی چیزها فکر کند. اینکه فیلم همان‌جا به پایان نرسد، خیلی خوب است.

کارگردان «زنونه» درباره علت نامگذاری این فیلم تاکید کرد: وقتی فیلم را می‌نوشتم، نام «جمیله» را برای آن در ذهن داشتم. جمیله به معنای زیبا است و به نظر من اسمی‌ست که کاراکتر خود را دارد و می‌تواند جذاب باشد. «کرشمه» نیز نام زیبایی‌ست اما به آن به چشم اسم فینال این پروژه نگاه نکرده‌ام.

فیلمسازی مستقل انتخاب خودم است

این نویسنده درباره انتخاب بازیگران فیلم خاطرنشان کرد: ممکن است بازیگر چهره نیز در فیلم حضور داشته باشد اما همه چیز به شرایط بستگی دارد. البته غالب بازیگران این فیلم نیز مانند ۲ فیلم قبلی من یعنی «عباس عباس بچه‌ها قیچی شدن» و «زنونه» از بازیگران تئاتر و بازیگرانی که استعداد بسیار دارند اما کمتر دیده شده‌اند، خواهد بود.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره ساخت فیلم مستقل اظهار کرد: فیلمسازی مستقل خیلی سخت است، من هر سه سال توانسته‌ام یک فیلم بسازم. ساخت فیلم با بودجه کم مشکلات زیادی دارد مثلا روزهای فیلمبرداری‌تان همیشه حدی دارد چراکه پولی برای پیشبرد بیشتر آن ندارید.

نوری افزود: ۲ سال کارهای مختلفی انجام می‌دهم و بودجه اندکی را جمع می‌کنم تا فیلم خودم را با تفکری که دوست دارم، بسازم. برای من پروسه سخت، وحشتناک و گاهی دردناک مشکل است اما اینگونه کار کردن را دوست دارم چراکه خودم آن را انتخاب کرده‌ام.

بازیگر سریال «آخرین بازی» در پایان درباره علت همکاری نکردن با تهیه‌کننده‌ها یا سرمایه‌گذاران گفت:  ترجیح من فیلمسازی مستقل است و هیچوقت به دنبال همکاری با تهیه‌کننده یا سرمایه‌گذار دیگری نرفته‌ام که بدانم چه پروسه‌ای‌ دارد. بدیهی‌ست که با تهیه‌کننده خوب و حرفه‌ای که نگاه‌ نزدیکی به یکدیگر داشته باشیم، همکاری خواهم کرد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها