{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

کارگردان Last Night In Soho: برقراری رابطه عاشقانه با گذشته خطرناک است!

کارگردان Last Night In Soho: برقراری رابطه عاشقانه با گذشته خطرناک است!
کدخبر : 5991

«ادگار رایت» وقتی فیلم «آخرین شب در سوهو» (Last Night In Soho) را به جشنواره ونیز هفتاد و هشتم فرستاد، آن را «یک [هدیه] ولنتاین تلخ به سوهو» نامید.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از سینما نیوز، این فیلمساز بریتانیایی در نشست مطبوعاتی این تریلر که شنبه این هفته برگزار شد گفت: «عاشق لندن هستم، اما نکات ترسناک زیادی هم دارد، بنابراین با این شهر رابطه ناسازگاری خواهید داشت… من بیش از آنکه در خانه روی مبل وقت گذرانده باشم در سوهو به سر برده‌ام. داستان فیلم و خود فیلم در مقطعی گریزناپذیر می‌شد.»

این فیلم روایت‌گر داستانی در شهر لندن است جایی که شخصیت «الوییز» با بازی «توماسین مکنزی» ارتباط مرموزی با «سندی» با بازی «آنیا تیلور جوی» در دهه ۱۹۶۰ برقرار می‌کند. الوییز جوان که به طراحی مد علاقه‌مند است، به شکل مرموزی وارد آن دهه شده و با خواننده محبوبش ملاقات می‌کند. اما لندن آن دوره جایی نیست که تصور می‌کند و سفر او در زمان پیامدهای ناگواری برایش دارد.

رایت روز گذشته از اولین بینندگان فیلم در ونیز درخواست کرده بود که داستان فیلم را تا نمایش عمومی فاش نکنند. او در نشست مطبوعاتی اضافه می‌کند: «برقراری رابطه رومانتیک با گذشته خطرناک است… اتفاقاتی اکنون در حال وقوع است، در گذشته به وقوع پیوسته است.»

«کریستی ویلسون-کایرنز» نویسنده فیلمنامه می‌گوید: «چگونه دهه ۱۹۶۰ را تجربه می‌کنید، با مد آن، موسیقی‌اش، جنبش «دهه شصتی‌های موزون»، ما لایه‌ها را کنار زدیم و به چنان کشفیاتی رسیدیم.»

رایت در ادامه می‌گوید همیشه «آخرین شب در سوهو» را «تریلر روان‌شناسانه‌ای که وارد قلمرو ژانر وحشت می‌شود» می‌‌دانسته و اضافه می‌کند: ««شان می‌میرد» (Shaun Of The Dead) یک کمدی ترسناک است، اما همیشه می‌خواستم اثری جدی‌تر بسازم… بهترین خصوصیات آن ژانر برای بازگویی داستانی جدی راهی پیدا می‌کنند.»

تیلور-جوی در فیلم ترانه‌ای از «پتولا کلارک» خواننده بریتانیایی را اجرا می‌کند که نسخه طولانی‌تر از آن در آلبوم ساوندترک عرضه خواهد شد. این بازیگر در نشست فیلم می‌گوید: «همیشه برای خودم آواز می‌خواندم، اما نه روی یک صحنه در مقابل «مت اسمیت» و چشمان خیره او، بنابراین ترسناک بود.»

تیلور-جوی می‌گوید او و مکنزی – که موفق نشده به ونیز سفر کند – از یکدیگر «مراقبت» کرده‌اند: «فوق‌العاده بود که در سراسر فیلم شریکی داشتم. اگر او به حرکت درنمی‌آمد من هم نمی‌توانستم حرکت کنم.»

اسمیت در پاسخ به این پرسش که سفر به دهه ۶۰ چه حسی داشته به شوخی می‌گوید: «خوب، قبلاً [با سریال «دکتر هو» (Doctor Who) سفر کرده بودم.»

رایت در ادامه از تجربه همکاری با «دایانا ریگ» که چندی پیش درگذشت می‌گوید: «برای من دشوار است که فیلم را از تجربه همکاری با او جدا کنم چون تصور و تولید این پروژه آزمونی بسیار معنوی بود و حالا همه‌اش به این حقیقت گره خورده که دایانا دیگر در بین ما نیست. ناراحتم که دیگر نمی‌توانم ناهاری سخن‌چینانه با او صرف کنم.»

«آخرین شب در سوهو» ۲۹ اکتبر در سالن‌های سینمای آمریکا اکران خواهد شد.

 
 

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها