{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

رکوردشکنی Shang-Chi با افتتاحیه داخلی ۸۳ میلیون دلاری

رکوردشکنی Shang-Chi با افتتاحیه داخلی ۸۳ میلیون دلاری
کدخبر : 6046

«شانگ-چی و افسانه ده حلقه» (Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings) مارول و دیزنی ثابت کرد که مخاطبین آمریکایی به سالن‌های سینما بازمی‌گردند اگر فیلمی روی پرده برود که ارزش خرید بلیت را داشته باشد.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از سینما نیوز، این عنوان ابرقهرمانی «دنیای سینمایی مارول» در سه روز اول اکران در بازارهای داخلی به فروش ۷۱.۴ میلیون دلاری رسید و انتظار می‌رود در پایان روز چهارم رکورد ۸۹.۲ میلیون دلاری را ثبت کند. دیزنی گزارش داده است که این فیلم در چهار روز اول نمایش در حین تعطیلات «روز کارگر» ۸۳.۵ میلیون دلار فروخته است.

در طول تعطیلات آخر هفته گذشته فیلم‌ها در مجموع ۱۳۵.۲ میلیون دلار فروختند و ۱۲ درصد رشد را نسبت به آخر هفته «روز کارگر» سال ۲۰۱۹ نشان دادند. بسیاری از کارشناسان معتقد بودند تا وقتی فروش گیشه از سال ۲۰۱۹ وقتی ویروس کرونا شیوع پیدا نکرده بود فراتر نرود یا به آن سطح نرسد، اولین نشانه‌های بازگشت به شرایط عادی پدیدار نشده است. به این ترتیب انتظار می‌رود فیلم «وقتی برای مردن نیست» (No Time To Die) ام‌جی‌ام و یونایتد آرتیستس از چندگانه «جیمز باند» در تاریخ ۸ اکتبر حفظ شود.

فروش سالن‌های سینمای آیمکس ایالات متحده و کانادا برای «شانگ-چی» به ۸ میلیون دلار رسیده و ۱۰ درصد از رکورد سه روزه فیلم را به خود اختصاص داده. این فیلم به صورت میانگین در هر سالن آیمکس ۲۰ هزار دلار فروخته است.

«شانگ-چی» در بازارهای بین‌المللی پس از سه روز به فروش ۵۶.۲ میلیون دلاری و پس از چهار روز به فروش ۸۳.۵ میلیون دلاری رسید و رکورد جدیدی در آخر هفته «روز کارگر» ثبت کرد. این فیلم در مجموع به فروش افتتاحیه جهانی ۱۳۹.۷ میلیون دلاری رسیده که ۱۲۷.۶ میلیون دلار آن به بازارهای بین‌المللی اختصاص دارد.

حدود ۶۳ درصد از بینندگان این فیلم به کارگردانی «دستین دنیل کرتون» بلیت‌های خود را روز مراجعه به سینما خریداری کرده‌اند، در حالی که ۱۶ درصد یک روز قبل، ۱۴ درصد یک هفته قبل، و ۷ درصد بیش از یک هفته قبل بلیت تهیه کرده بودند. نزدیک به ۶۳ درصد از از افراد بلیت‌های خودشان را به شکل آنلاین خریده‌اند، در حالی که ۳۵ درصد در سالن‌های سینما، و ۲ درصد در فروشگاه‌ها این کار را کرده‌اند. بیش از ۶۰ درصد از مخاطبین فیلم را در یک سینمای معمولی، ۲۴ درصد در سینماهای آیمکس و دوازده درصد در سینماهای پریمیوم فیلم را دیده‌اند.

علاوه بر این طبق نظرسنجی‌های «کام‌اسکور»، ۳۱ درصد از مخاطبین مردان زیر ۲۵ ساله، ۳۱ درصد مردان بالاتر از ۲۵ ساله، ۲۰ درصد زنان زیر ۲۵ ساله و ۱۸ درصد زنان بالاتر از ۲۵ ساله بوده‌اند. حدود ۵۹ درصد از مخاطبین نیز طبق آخرین نظرسنجی‌ها بین ۱۸ تا ۳۴ ساله بوده‌اند. نزدیک به ۳۶ درصد از خریداران بلیت را افراد اروپایی تبار، ۲۲ درصد لاتین تبار، ۱۸ درصد آفریقایی تبار، و ۱۸ درصد آسیایی تبار و از سایر نژادها تشکیل می‌دهند. دیزنی گزارش داده است که در مجموع حدود ۶۱ درصد از مخاطبین فیلم مرد بوده‌اند.

در مورد نحوه دیدن این بلاک‌باستر، «کام‌اسکور» گزارش داده است که حدود ۲۴ درصد مخاطبین با ۲ تا ۴ نفر از دوستان یا خویشاوندان خود فیلم را دیده‌اند، ۱۶ درصد با یک دوست و ۷ درصد با پنج دوست یا بیشتر به دیدن فیلم در سالن‌های سینما رفته‌اند و حدود ۲۰ درصد از مخاطبین را اعضای یک خانواده تشکیل می‌دهند. نزدیک به ۱۰ درصد از مخاطبین تنها و ۱۶ درصد به عنوان یک قرار ملاقات بلیت‌های «شانگ-چی» را خریداری کرده‌اند.

علت انتخاب این فیلم بنابر آخرین نظرسنجی‌ها، ۴۹ درصد اکران فیلمی از «دنیای سینمایی مارول»، ۴۶ درصد داستان یا ژانر فیلم، ۳۱ درصد تعریف و تمجیدهای دیگران، ۲۷ درصد شنیده‌ها، ۲۴ درصد بای «سیمو لیو»، ۱۳ درصد بازی «آکوافینا» و ۱۴ درصد نقدهای فیلم بوده است.

مخاطبین می‌گویند تریلر فیلم در یوتیوب (۲۴ درصد)، تریلر آنلاین (۱۴ درصد)، تریلرهای پخش شده در سالن‌های سینما (۱۲ درصد)، دوستان و خانواده (۹ درصد)، کلیپ‌ها و تریلرهای اینستاگرام (۹ درصد، تبلیغات تلویزیونی (۸ درصد)، تریلرها و کلیپ‌های توییتر (۳ درصد)، تریلرهای فیسبوک (۳ درصد) پوسترهای سالن‌های سینما (۳ درصد) بیلبوردهای تبلیغاتی (۲ درصد) در انتخاب آن‌ها مؤثر بوده است.

پیش از اکران «شانگ-چی» حدود ۴۰ درصد از مخاطبین ادعا کردند که تریلرها و کلیپ‌های فیلم را بیش از یک ماه قبل دیده‌اند، در حالی که ۲۵ درصد می‌گوید همین هفته گذشته و ۲۱ درصد در روز خریداری بلیت این ویدیوها را تماشا کرده‌اند. حدود چهل درصد از مخاطبین نیز می‌گویند هیچ‌یک از تریلرهای «شانگ-چی» را نگاه نکرده‌اند.

پس از دیدن فیلم «شانگ-چی» حدود ۲۵ درصد از سینماروها می‌گویند دیسک‌های بلو-ری یا دی‌وی‌دی «شانگ-چی» را خریداری خواهند کرد، ۱۳ درصد قصد خرید نسخه دیجیتال آن را دارند، در حالی که ۱۰ درصد می‌گویند می‌خواهند فیلم را در پلتفرم‌های دیجیتال اجاره کنند و ۱۵ درصد راه دیگری برای دانلود رایگان پیدا خواهند کرد.

«کام‌اسکور» گزارش داده است که حدود ۵ درصد از بینندگان «شانگ-چی» در دو ماه گذشته هفت فیلم یا بیشتر دیده‌اند، ۲ درصد شش فیلم، ۵ درصد پنج فیلم، ۹ درصد چهار فیلم، ۲۲ درصد سه فیلم، ۲۸ درصد دو فیلم، و ۳۰ درصد یک فیلم را دیده‌اند.

«آی‌اسپات» نیز گزارش می‌دهد که دیزنی برای بازاریابی تلویزیونی فیلم ۱۱ میلیون دلار هزینه کرده و ۱.۸ میلیارد بازخورد گرفته است. حدود ۱۵ درصد تیزرها در شبکه ان‌بی‌سی، ۱۲ درصد ای‌بی‌سی، ۶.۳ درصد دیزنی چنل، ۵.۵ درصد شبکه فری‌فرم، و ۴ درصد ای‌اس‌پی‌ان پخش شده‌اند. حدود ۱۱ درصد از تیزرها نیز در خلال برگزاری مسابقات المپیک روی ایر رفته است.

«شانگ-چی» در حالی موفق به ثبت چنین رکوردی شد که از حواشی منفی دور نبود. «سمو لیو» ستاره فیلم ماه گذشته از اظهارات «باب چاپک» مدیر عامل دیزنی که گفته بود اکران «شانگ-چی» در سالن‌های سینما به صورت انحصاری و پخش نشدن همزمانش از دیزنی+ «آزمونی جالب» خواهد بود انتقاد کرد. لیو گفت: «ما [آسیایی تباران] یک آزمون نیستیم. ما مظلوم و دست‌کم‌گرفته‌شده‌ایم. نادیده‌گرفته‌شده‌ایم. ما تجلیلی از فرهنگ و لذتی هستیم که پس از یک سال سخت باقی می‌ماند. ما غافلگیری هستیم. به‌شدت هیجان‌زده‌ام تا سوم سپتامبر تاریخ‌سازی کنیم. به ما بپیوندید.»

مارول با «شانگ-چی» برای شانزدهمین بار از مخاطبین «سینمااسکور» نمره A دریافت کرده است. «کام‌اسکور» نیز گزارش می‌دهد که فیلم از سینماروها امتیاز ۵ ستاره از ۵ و ۹۱ درصد دریافت کرده و ۷۰ درصد خریداران بلیت دیدن فیلم را توصیه می‌کنند. کمپین بازاریابی «شانگ-چی» تابستان سال ۲۰۱۹ در نمایشگاه کامیک-کان سن‌دیه‌گو آغاز شد وقتی که لیو به عنوان بازیگر نقش اول فیلم روی صحنه آمد.

«شانگ-چی» در ۴۱ بازار بین‌المللی اکران شد و در تمامی مناطق کلیدی رده اول را تصاحب کرد. این فیلم در بریتانیا ۷.۷ میلیون دلار، کره ۶.۵ میلیون دلار، فرانسه ۴.۳ میلیون دلار، روسیه ۳.۲ میلیون دلار، و ژاپن ۲.۸ میلیون دلار فروخته و در هنگ کنگ به پرفروش‌ترین فیلم هالیوودی در افتتاحیه ماه سپتامبر تبدیل شده است. فروش فیلم جدید مارول در افتتاحیه خارجی ۵۳ درصد از «جوخه انتحار» (The Suicide Squad) دی‌سی و برادران وارنر و ۲۹ درصد از «بیوه سیاه» (Black Widow) پیش است. این فیلم در بخش‌های زیادی از بازار آسیای شرقی و چین اکران نشده است.

فیلم «کندی‌من»‌ (Candyman) یونیورسال آخر هفته گذشته با فروش سه روزه ۱۰.۵ میلیون دلاری در دومین هفته اکران به رده دوم آمد. این فیلم در حال حاضر ۴۱.۹ میلیون دلار در بازارهای داخلی فروخته است. «گای آزاد» (Free Guy) دیزنی با بازی «رایان رینولدز» و «جودی کومر» در چهارمین هفته اکران در ۳۵۶۹ سالن سینما به فروش سه روزه ۸.۷ میلیون دلاری دست یافته و فروش داخلی خود را به ۹۴.۳ میلیون دلار رسانده است. «گای آزاد» در حال حاضر به فروش جهانی ۲۳۹.۲ میلیون دلاری رسیده و به پنجمین فیلم پرفوش سال ۲۰۲۱ تبدیل شده است.

 
 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها