{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

انتشار گفتگوهای تاریخ شفاهی موزه سینما به مناسبت روز ملی سینما

انتشار گفتگوهای تاریخ شفاهی موزه سینما به مناسبت روز ملی سینما
کدخبر : 6143

موزه سینمای ایران به مناسبت روز ملی سینما انتشار بخش‌هایی از گفتگوهای تاریخ شفاهی سینماگران را برای این روز تدارک دیده است.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری هنرآنلاین، مصاحبه‌های موزه سینما شامل گفتگوهای تفصیلی با چهره‌های شناخته شده صنوف مختلف همچون فیلمنامه‌نویس، کارگردان، تهیه کننده، فیلمبردار، بازیگر و طراح است.

گفتگوهای تاریخ شفاهی با افرادی همچون جلال الدین معیریان، سعید راد، گوهر خیراندیش، ابراهیم حقیقی، تورج منصوری، رسول صدرعاملی، فرهاد توحیدی، محسن علی اکبری و محمدمهدی عسگرپور است. در این گفتگوها سوابق حرفه‌ای، مرور آثار و زوایای ناگفته کارنامه هنری شخصیت‌های سینمایی مورد بررسی قرار گرفته است.

عموم گفتگوهایی که قرار است به مناسبت روز ملی سینما منتشر شود سال ۱۴۰۰ تهیه و ضبط شده و موزه سینمای ایران به عنوان مجموعه فرهنگی-تاریخی که روایتگر سیر تاریخ و تحولات سینمای ایران است خود را موظف می‌داند نظرات و دیدگاه‌های هنرمندان باتجربه و پیشکسوت را جمع آوری کند تا نسل‌های آینده با دیدگاه، مسیر زندگی حرفه‌ای، نحوه خلق و شکل‌گیری آثار فعالان و صاحب‌نظران سینما آشنا شوند.

موزه سینما در نظر دارد در مناسبت‌ها و رویدادهای مختلف، گزیده‌ای از گفتگوهای تاریخ شفاهی خود با سایر هنرمندان را به صورت ویژه منتشر کند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها