{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

شیر طلایی افتخاری ونیز به «جیمی لی کورتیس» اهدا شد

 شیر طلایی افتخاری ونیز به «جیمی لی کورتیس» اهدا شد
کدخبر : 6165

«جیمی لی کورتیس» چهارشنبه این هفته در هفتاد و هشتمین دوره جشنواره فیلم ونیز جایزه افتخاری «شیر طلایی» را دریافت کرد. فیلم «هالووین می‌کشد» (Halloween Kills) کورتیس در این دوره از جشنواره اکران خواهد شد.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از سینما نیوز، در نشست مطبوعاتی این فیلم، کورتیس از بازی در نقش «لوری استورد» در طول بیش از چهار دهه گفت: «چیزی که باعث شد در این ژانر موفق باشم این بود که به راحتی و به شکلی طبیعی می‌ترسم… دوست ندارم وحشت کنم.»

«هالووین می‌کشد» به کارگردانی «دیوید گوردن گرین» دنباله‌ای است برای «هالووین» که در سال ۲۰۱۸ اکران شد، بیش از ۲۵۰ میلیون دلار فروخت و پرفروش‌ترین قسمت چندگانه شد. «هالووین تمام می‌شود» (Halloween Ends) نیز در دست ساخت قرار دارد و کورتیس فاش می‌کند که فیلمنامه آن را به تازگی و در حین سفر به اتیالیا خوانده و پس از آن خواب به چشمش نیامده.

کورتیس می‌گوید: «هیجان‌انگیزترین چیز برای یک بازیگر برای بازی در یک نقش برای ۴۳ سال این است که همه ما تغییر کرده‌ایم، خسته و کوفته‌ایم و رشد کرده‌ایم… در نهایت می‌گوییم ما همگی انسانیم و با لوری همدردی می‌کنیم چون ما هم زخمی هستیم، و با شیاطین می‌جنگیم.»

کورتیس در مورد قسمت‌های اخیر چندگانه «هالووین» اضافه می‌کند: «به نظر من کاری که دیوید کرده، به ویژه با فیلم سال ۲۰۱۸، کاویدن موضوعی عمیق‌تر بود. ما بازیگریم، یعنی هرچه بخواهید عمیق‌تر شویم، عمیق‌تر می‌شویم، اما کاری که دیوید و همکارانش کردند آینده‌نگرانه بود: ما اولین موج از زنانی بودیم که از دردهای خود آگاهی داشتند و آن را فریاد می‌زدند. برخورد میان واقعیت زندی و واقعیت زندگی لوری… به شکلی جذاب اتفاق افتاد.»

کورتیس ادامه می‌دهد: «در دنیای ما تفرقه وجود دارد، در ایالات متحده، میان ما تفرقه است. شر به نظر کمی پیروز شده، اما این به معنای پیروزی همیشگی‌اش نیست، اما شر در طول تاریخ به دفعات زیاد پیروز شده است… چیزی که دیوید با این سه فیلم خلق کرده نگاهی است به زمانه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم.»

کورتیس در پاسخ به این پرسش که سه فیلم کلیدی کارنامه او کدامند می‌گوید «هالووین»، «یک ماهی به نام واندا» (A Fish Called Wanda) و «دروغ‌های راست» (True Lies) و اضافه می‌کند: «در چند فیلم مزخرف هم بازی کرده‌ام.»

کورتیس روی صحنه و هنگام دریافت «شیر طلایی» گفت: «بار دیگر برای این افتخار بزرگ از شما قدردانی می‌کنم. این جایزه را تقدیم می‌کنم به همه کسانی که قربانی خشونت هستند. از هر نوع: جسمانی، سیاسی، روحی، جنسی، روانی، فرهنگی، عاطفی، خانگی.»

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها