{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

تکلیف اکران ۳ فیلم با مصوبه شورای صنفی مشخص نیست

تکلیف اکران ۳ فیلم با مصوبه شورای صنفی مشخص نیست
کدخبر : 6197

از میان ۱۰ فیلم معرفی شده از سوی شورای صنفی نمایش برای اکران، تاکنون هفت فیلم روی پرده سینماها رفته‌اند.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری صبا، اوایل تیرماه ۱۴۰۰ بود که شورای صنفی نمایش عزم خود را جزم کرد تا فیلم‌های جدید را جایگزین فیلم‌های شکست‌خورده اکران نوروزی کند و حال و هوای دیگری به گیشه ببخشد. در این میان سازمان سینمایی نیز مقرر کرد که به صاحبان فیلم‌های با قابلیت جذب مخاطب که از ۱۰ تیرماه به بعد اکران می‌شوند، پس از آنکه فروش‌شان از مبلغ ۲ میلیارد تومان عبور کرد، یک میلیارد تومان به عنوان کمک پرداخت شود و پس از اینکه به فروش پنج میلیارد تومانی رسیدند، از آن‌ها یک و نیم میلیارد دیگر (مجموعا ۲ و نیم میلیارد تومان) حمایت مالی کند.

در این مطلب سعی کرده‌ایم گزارشی از فیلم‌هایی که طبق معرفی شورای صنفی نمایش از ۱۰ تیرماه روی پرده رفته‌‌اند یا به دلایلی هنوز به نمایش درنیامده‌اند، بنویسیم.

اولین فیلم‌های مشخص شده «درخت گردو» و «دینامیت» بودند که اکران‌شان در جلسه هفتم تیرماه شورای صنفی نمایش قطعی شد که «درخت گردو» در آن مقطع به دلیل شرط سازمان سینمایی موقتا از اکران انصراف داد.

«دینامیت» به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه‌کنندگی سید ابراهیم عامریان از ۱۰ تیرماه روی پرده سینماهای کشور رفت. فروش این فیلم تا امروز ۲۰ شهریورماه به مبلغ ۱۰ میلیارد و ۵۸۶ میلیون و ۳۷۸ هزار و ۵۴۰ تومان رسیده است و رتبه اول فروش در میان فیلم‌های روی پرده سینماها را دارد. همچنین تعداد مخاطبان آن تا امروز ۴۸۳ هزار و ۳۵۲ نفر بوده است.

بر این اساس، حمایت مالی ۲ و نیم میلیاردی سازمان سینمایی باید به این فیلم اختصاص یابد.

در جلسه بعدی شورای صنفی نمایش که ۱۳ تیرماه برگزار شد، «سیاه‌باز» و «زد و بند» عنوان فیلم‌های جدید اکران را از آن خود کردند که از میان این ۲ فیلم همچنان شاهد اکران «زد و بند» نیستیم.

«سیاه‌باز» به کارگردانی حمید همتی و تهیه‌کنندگی علی قائم‌مقامی از ۳۰ تیرماه روی پرده سینماهای سراسر کشور رفته است. این فیلم در بیستمین روز از اکران خود با تعداد مخاطب سه هزار و ۵۶۵ به فروش ۷۳ میلیون و ۹۵۱ هزار و ۵۰۰ تومانی دست یافته است.

«مورچه‌خوار»، «پوست» و «قصه عشق پدرم» در جلسه ۲۰ تیرماه شورای صنفی نمایش به عنوان فیلم‌های جدید اکران معرفی شدند که تنها «قصه عشق پدرم» را روی پرده سینما شاهد هستیم.

«قصه عشق پدرم» به کارگردانی محمدرضا ورزی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شریفی‌نیا از ۳۱ تیرماه روی پرده سینما رفت و تاکنون ۳۰ میلیون و ۹۶۹ هزار و ۶۰۰ تومان فروش داشته و هزار و ۵۶۱ تعداد مخاطب را از آن خود کرده است.

۲۷ تیرماه نیز جلسه بعدی شورای صنفی نمایش بود و فیلم‌های سینمایی «سیاه‌باز»، «قصه عشق پدرم» برای بار دوم در لیست اکران قرار گرفتند و «مدیترانه» به عنوان فیلم جدید معرفی شد.

«مدیترانه» به کارگردانی هادی حاجتمند و تهیه‌کنندگی رشید حاجتمند از ۳۰ تیرماه روی پرده سینماهای سراسر کشور رفت. این فیلم در طول روزهای اکران به فروش ۱۱۲ میلیون و ۴۲۱ هزار و ۹۰۰ تومانی با تعداد مخاطب ۵ هزار و ۹۷۷ رسیده است.

«گیسوم»، «کله‌پوک» و «مورچه خوار» در جلسه ۱۰ مردادماه شورای صنفی نمایش به عنوان فیلم‌های جدید روی پرده معرفی شدند که از این میان «گیسوم» از ۱۰ شهریورماه روی پرده سینماهای سراسر کشور رفت.

«گیسوم» به کارگردانی نوید به‌تویی و تهیه‌کنندگی سعید سعدی تا این لحظه با ۸۷۸ مخاطب، ۲۰ میلیون و ۵۹۵ هزار و۵۰۰ تومان فروش داشته است.

شورای صنفی نمایش در جلسه دوم شهریورماه اعلام کرد که «درخت گردو» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی سید مصطفی احمدی عنوان فیلم جدید برای اکران روی پرده سینماها است. این فیلم از ۱۰ شهریورماه اکران خود را در سینماها آغاز کرد که تاکنون با ۲۷ هزار و ۷۹۸ مخاطب ۶۴۷ میلیون و ۶۴۲ هزار و ۱۵۰ تومان فروش داشته است.

شورای صنفی نمایش در جلسه آخر خود یعنی ۱۴ شهریورماه در بیانیه‌ای اعلام کرد که «کله پوک» که پیش از این معرفی شده بود از ۱۷ شهریورماه روی پرده می‌رود.

«کله‌پوک» به کارگردانی جواد مزدآبادی و تهیه‌کنندگی سید محمد قاضی امروز شنبه ۲۰ شهریورماه یعنی سه روز بعد از اکران خود به فروش ۶۵۸ هزار و ۷۰۰ تومان و ۲۶۵ تعداد مخاطب رسیده است.

درنتیجه می‌توان گفت از یک ماه گذشته که شورای صنفی نمایش به معرفی فیلم‌های جدید اکران همت گمارده است، ۱۰ فیلم معرفی شده‌اند که از میان آن‌ها هفت فیلم روی پرده سینماها رفته‌اند و تکلیف اکران فیلم‌های «زد و بند»، «مورچه‌خوار»، «پوست» نامشخص است.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها