{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

وال‌استریت ژورنال:

«قهرمان»، داستانی با لحن طعنه‌آمیز و پیچیده

«قهرمان»، داستانی با لحن طعنه‌آمیز و پیچیده
کدخبر : 6212

منتقدان فستیوال تلوراید، از «قهرمان» گفتند.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری ایلنا، روزنامه «وال‌استریت ژورنال» در مطلبی بر فیلم‌های مطرح سال در این روزنامه، از  «قهرمان» به عنوان فیلمی با  داستانی قدرتمند نام برده است.

جو موگنسترن، منتقد فیلم وال‌استریت ژورنال در مطلب خود نوشته است: «۱۰ سال پیش «جدایی» پدیده تاثیرگذار جشنواره تلوراید بود و امسال فرهادی با «قهرمان» بازگشته است. در روایت فرهادی، داستانی با لحن طعنه‌آمیز، به‌جا و مناسب، فوق‌العاده پیچیده و به شکل مرموزی تکان‌دهنده از یک‌ مرد، پسر و خانواده‌اش را شاهد هستیم که شهرت چندگانه‌اش با چیزی که در ابتدا به نظر می‌‌آید تنها یک دروغ کوچک باشد، لکه‌دار می‌شود.»

مارک السن، منتقد لس‌آنجلس تایمز نوشت: «بامزه است که فیلم‌های فرهادی به قدری خوب ساخته می‌شوند که من واقعا نمی‌دانم درباره‌شان چه بگویم. قهرمان از این نظر که در ابتدا به سمت یک مشکل اخلاقی تغییر جهت می‌دهد اما بعد شخصیت‌ها کار عجیبی انجام می‌دهند (همان‌طور که آدم‌های عادی) که باعث می‌شود فیلم را به زندگی نزدیک کند، بسیار جذاب است.»

مت نجیلا نویسنده وبسایت Next Best Picture نیز نوشت: «قهرمان اصغر فرهادی یک قصه پرکشش درباره خطوط بین حقیقت و دروغ، غرور و تحقیر، درست و غلط است. امیر جدیدی بسیار خوب ظاهر شده و بازی‌اش به شکل همدلانه‌ای نشان می‌دهد یک عمل ساده مهربانانه چطور می‌تواند به یک موضوع پیچیده و استرس‌آور تبدیل شود.»

جان هورن نیز در KPCC با اشاره به «قهرمان» به عنوان فیلمی بسیار تاثیرگذار گفت: «من مدام از توانایی فرهادی در تبدیل اتفاق‌های معمولی زندگی به داستان‌های غیرمعمولی و جذاب، حیرت‌زده می‌شوم.»

«قهرمان» پس از فستیوال تلوراید، در فستیوال‌های فیلم تورنتو، لندن و دوویل فرانسه  به نمایش در می‌آید.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها