{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

فرش قرمز مراسم « مت گالا» ۲۰۲۱ برگزار شد

فرش قرمز مراسم « مت گالا» ۲۰۲۱ برگزار شد
کدخبر : 6318

مراسم مت گالا سال ۲۰۲۱ ساعاتی پیش در موزه متروپلیتن نیویورک برگزار شد.

اولین  مراسم مت گالا در سال 1948 در قالب یک مراسم خیریه برگزار شد.اما رفته رفته این مهمانی ارتباط مستقیمی به دنیای مد و فشن پیدا کرد.

 مسئولان برگزاری مراسم مت گالا هرساله یک تم یا زمینه را برای نوع لباس شرکت کنندگاه مشخص می کنند.

 به این صورت افراد حاضر در این مهمانی باید از این تم پیروی کنند و لباس های خودشان را با الگوگیری از آن طراحی کنند. قسمت دیگری از این مراسم که پای مد و فشن و برند های مطرح در این زمینه را باز می‌کند، طراحی  لباس های مدعوین می باشد.

 طراحان و برندهای بزرگی چون ورساچه، شنل،گوچی، نایکی، موگلر،دیور، ژیوانشی و دیگربرندهای برتر صنعت مد و فشن طراحی لباس های هنرمندان و مهمانان این مراسم را به عهده می گیرند.

مخاطبان اصلی این مهمانی خیریه بیشتر بازیگران، خوانندگان، سلبریتی ها، افراد ثروتمند و گاهی نیز سیاستمداران می باشد. 

حضور در این مراسم برای افراد عادی جامعه آزاد نمی باشد و تنها راه ورود به این مراسم دریافت دعوتنامه رسمی از سوی برگزار کنندگان این مراسم می باشد. البته اگر دعوتنامه ای نیز دریافت نکردید، می توانید با  پرداخت 30 هزار دلار اجازه ورود به این مراسم را دریافت کنید.

 البته این مبلغ نیز نشانه ای برای عدم ورود افراد عادی جامعه به این مراسم می باشد، زیر 30 هزار دلار مبلغ کمی نیست!!! شاید یکی از مهم ترین فاکتورها برای مشخص کردن مدعوین، میزان درآمد سالانه آن ها باشد. افراد دعوت شده در این مراسم بایستی مبلغی را برای کمک به نیازمندان آمریکایی پرداخت کنند. البته در خصوص مبالغ کمک شده تا کنون اطلاعاتی درج نشده است. همانطور که اشاره کردیم مراسم مت گالا یک مراسم مرموز می باشد. عکاسان و خبرنگاران نمی توانند جلوتر از فرش قرمز این مراسم بروند و این مراسم در یک سکوت خبری برگزار می شود و پخش زنده تلویزیونی نیز ندارد.

در خصوص عملکرد و هدف کلی این مراسم که یک مراسم خیریه و جمع آوری کمک های مردمی می باشد هیچ شکی نیست، اما برخی معتقدند که کمک های جمع آوری شده در این مراسم صرف هزینه های موزه می شود و ربطی به کمک به نیازمندان ندارد.

البته درباره موضوع کمک بهخیریه از طریق این مراسم تردیدهایی وجود دارند و برخی معتقدند درآمد حاصل از آن تنها صرف موزه متروپلیتن می‌شود.

یورونیوز در گزارشی درباره این مراسم نوشته است:« از همان بدو تاسیس، النور لمبرت روزنامه‌نگار مُد و از مدیران این مجموعه تصمیم می‌گیرد هر سال مراسمی برای جمع‌آوری پول برای انجام هزینه‌های این موزه برگزار کند، بعد از مراسم مت‌گالا که نخستین دوشنبه ماه مِه هر سال (امسال، ششم مه) برگزار می‌شود نمایشگاهی با لباس‌ها و اشیای تزیینی مرتبط با موضوع مهمانی در موزه برگزار می‌شود. علاوه بر مبالغی که در طول مهمانی جمع می‌شود، این مراسم درآمد بزرگی از فروش بلیط دارد، اگر افراد جز لیست مهمانان که توسط شخص آنا وینتور سردبیر مجله وُگ آمریکا انتخاب می‌شوند نباشند با پرداخت ۳۰ هزار دلار می‌توانند بلیط شرکت در مراسم را تهیه کنند.»    

 

  • مت گالا
  • مت گالا
  • مت گالا
  • مت گالا
  • مت گالا
  • مت گالا
ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها