{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

ادای احترام هالیوود به کمدینی که ۹ سال به چهره مرگ نگاه کرد و خندید

ادای احترام هالیوود به کمدینی که ۹ سال به چهره مرگ نگاه کرد و خندید
کدخبر : 6391

«نورم مک‌دونالد» ستاره سابق «اجرای زنده شنبه شب» (Saturday Night Live) پس از بیش از نه سال مبارزه پنهان با سرطان درگذشت. در بیانیه نمایندگان مک‌دونالد آمده است: «او به طنزپردازی‌اش افتخار می‌کرد. هرگز تمایل نداشت ابتلایش به سرطان بر نحوه واکنش مخاطبین یا عزیزانش تأثیر بگذارد. نورم یک طنزپرداز ناب بود.»

به گزارش هنر ‌ام‌روز به نقل از سینمانیوز، درگذشت این کمدین که سه‌شنبه این هفته تأیید شد با موجی از واکنش‌ها در شبکه‌های اجتماعی همراه بوده است. «سث روگن» پرچم‌دار ادای احترام به مک‌دونالد بود و در صفحه توییتر خود نوشت: «آه لعنتی. یکی از هواداران نورم مک‌دونالد بودم و وقتی بازیگری را شروع کردم سعی می‌کردم از او تقلید کنم. تا دیروقت بیدار می‌ماندم تا شوهای شبانه او را ببینم. خنده‌دارترین مهمان تاریخ [شوهای شبانه] بود. امروز یک غول کمدی را از دست دادیم. یکی از بهترین‌های تاریخ. روحت شاد.»

«جان استوارت» مجری شوهای شبانه اضافه می‌کند: «هیچ‌کس نمی‌توانست مثل نورم مک‌دونالد یخ شما را آب کند. منحصر به فرد و مضحک بود. لعنت به سرطان.»

«استیو مارتین» می‌نویسد: «نورم مک‌دونالد را دوست داشتیم. یکی از بهترین‌ها بود.»

«ادگار رایت» می‌گوید: «یکی از اعتیاد‌آورترین حفره‌های خرگوشی که در اینترنت می‌شد به آن پناه برد حضور نورم مک‌دونالد در شوهای گفت‌وگو محور بود. بابت همه خنده‌ها متشکریم نورم، از رفتنت ناراحت شدیم.»

«جیم کری» می‌نویسد: «دوست عزیزم نورم مک‌دونالد پس از ۱۰ سال مبارزه شجاعانه درگذشت. یکی از گران‌بهاترین جواهرات ما بود. یک نابغه کمدی روراست و دلیر. دوستش دارم.»

«کونان اوبراین» نوشته است: «برای نورم مک‌دونالد بسیار ناراحتم. نورم منحصربه‌فردترین طنزپردازی بود که با او برخورد کرده بودم و او به شکلی بی‌رحمانه و تسلیم‌نشدنی شوخ بود. هیچ‌وقت به آن سختی نخواهم خندید. امروز به حال همه تأسف می‌خورم.»

مک‌دونالد در سال ۲۰۱۱ با استند-آپ «من در حال استند-آپ» (Me Doing Stand-up) گفته بود: «در ایام قدیم، آدم مریض می‌شد و از دنیا می‌رفت. امروز، باید جنگ برپا کند.» او سپس مبارزه عموی خود با سرطان را شرح می‌دهد در حالی که در بیمارستان بستری بوده و سریال معمایی «متلاک» (Matlock) را می‌دیده. او ادامه می‌دهد: «علت اینکه [چنین نگاهی را] نمی‌پسندم این است که در ایام قدیم می‌گفتند: «آن پیرمرد از دنیا رفت.» اما امروز می‌گویند: «در مبارزه شکست خورد.» عجب انسان بدبختی بوده، آخرین کاری که کرده پذیرش شکست بوده است!»

هرچند مک‌دونالد بیشتر با نقشی که در مجموعه «اجرای زنده شنبه شب» داشت به یاد آورده می‌شود، اما او در دهه آخر زندگی‌اش پادکست خود را به یک شوی گفت‌وگو محور برای نت‌فلیکس تبدیل کرد و در استند-آپ‌هایی چون «سگ هیتلر» (Hitler’s Dog) ظاهر شد. در سال ۲۰۱۶ کتاب «بر اساس یک داستان واقعی» (Based On A True Story) را منتشر کرد و دوران کودکی خود در کبک و دوران طنزپردازی‌اش را شرح داد. «وال استریت ژورنال» این کتاب خاطرات را چیزی «نزدیک به یک رمان، یک تراژیکمدی روسی» و «داستایوفسکی ۳۰ راکفلر سنتر» خوانده بود.

بهترین شوخی‌های مک‌دونالد پیرامون موضوع مرگ بود. او در مورد اینکه چرا به سیاستمداران بی‌اعتماد است گفته بود: «سیاستمداران می‌گویند امروز مهم‌ترین مشکل ما بیکاری است. من می‌گویم نظرتان در مورد پیر و بیمار شدن و مردن چیست؟» او در استند-آپ «من در حال استند-آپ» می‌گوید: «پدرم مرده، پدربزرگم مرده، پدر پدربزرگم مرده. و همین‌طور پدر او هم… چه می‌دانم؟ شاید مرده؟ به گمانم مرده باشد… من پس از ردیفی دراز از مرگ‌ها به اینجا رسیده‌ام، چیزی که می‌خواهم بگویم این است.»

مک‌دونالد در ابتدای این اجرا می‌گوید:‌ «زنده بودن خوب است، نه؟ علت خوشایند بودنش این است که مردن ناخوشایند است. این‌گونه نیست که بگوییم زندگی حرف ندارد، اما در مقایسه زیر خاک رفتن…»

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها