{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

افتتاحیه ۳۷ میلیون دلاری Dune در ۲۴ کشور و سومین هفته صدرنشینی باکس آفیس Shang-Chi در آمریکا

افتتاحیه ۳۷ میلیون دلاری Dune در ۲۴ کشور و سومین هفته صدرنشینی باکس آفیس Shang-Chi در آمریکا
کدخبر : 6519

حکمرانی «شانگ-چی و افسانه ده حلقه» (Shang-Chi and the Legend of Ten Rings) دیزنی و مارول بر آمریکای شمالی در سومین هفته اکران با فروش ۲۱.۷ میلیون دلاری ادامه پیدا کرد. این فروش پس از «آن» (It) برادران وارنر «شانگ-چی» را به دومین فیلم پرفروش سپتامبر در سومین هفته اکران تبدیل می‌کند. قسمت اول «آن» در سال ۲۰۱۷ بیش از ۲۹ میلیون دلار در سومین هفته نمایش فروخته بود.

به گزارش هنر‌امروز به نقل از سینمانیوز، «شانگ-چی» جمعه گذشته ۵.۸ میلیون دلار فروخت و تا روز یکشنبه به ۱۷۶.۹ میلیون دلار رسیده است. این فیلم در حال حاضر دومین عنوان پرفروش هالیوودی در حین پاندمی پس از «بیوه سیاه» (Black Widow) است که ۱۸۳.۲ میلیون دلار فروخت. با این حال، انتظار می‌رود «شانگ-چی» به کارگردانی «دستین دنیل کرتون» دیر یا زود از فیلم «اسکارلت جوهانسن» عبور کند.

در میان فیلم‌های جدید این هفته تنها «چشمان تمی فی»  سرچ‌لایت با بازی «جسیکا چستین» و «اندرو گارفیلد» بود که اندکی شبکه‌های اجتماعی را تکان داد. این فیلم مانند «ایستگاه پلیس» با بازی «جرارد باتلر» تنها در سالن‌های سینما اکران شد اما «ماچوی گریان»  برادران وارنر با بازی «کلینت ایستوود» از شبکه اچ‌بی‌او مکس نیز در دسترس قرار گرفت.

فیلم وسترن ایستوود بهترین اثر این فیلمساز نبوده و از «راتن تومیتوز» امتیاز ۵۳ درصد دریافت کرده است. این فیلم در سه روز اول نمایش در ۳۹۶۷ سالن سینما به فروش ۴.۵ میلیون دلاری رسید و رده سوم را پس از «گای آزاد» (Free Guy) دیزنی با ۵.۲ میلیون دلار از آن خود کرد. مخاطبین به «ماچوی گریان» نمره B «سینمااسکور» و ۷۳ درصد «پست‌ترک» داده‌اند.

ایستوود این فیلم را نزدیک به یک سال قبل و با سرعتی مثال‌زدنی به اتمام رسانده است. فیلم «قاطر» (The Mule) او از «راتن تومیتوز» امتیاز ۷۱ درصد و نمره A- «سینمااسکور» دریافت کرده بود و دسامبر ۲۰۱۸ در افتتاحیه ۱۷.۵ میلیون دلار فروخت. «ماچوی گریان» بیست و پنجمین فیلمی است که ایستوود همزمان در آن بازی و کارگردانی می‌کند. او اولین فیلمش را در سال ۱۹۷۱ و نیم قرن قبل ساخته است. فیلم‌های ایستوود در طول ۶۰ سال گذشته ۴.۳ میلیارد دلار فروخته‌اند که ۳.۸ میلیارد دلار آن عناوینی برای برادران وارنر بوده است.

حدود ۷۹ درصد خریداران بلیت «ماچوی گریان» بالاتر از ۳۵ ساله، ۶۲ درصد بالاتر از ۴۵ ساله و ۳۶ درصد بالاتر از ۵۵ ساله بوده‌اند در حالی که ۵۱ درصد از آن‌ها زن، ۶۶ درصد اروپایی تبار، ۱۴ درصد لاتین تبار، ۸ درصد آفریقایی تبار و ۱۲ درصد آسیایی تبار و از سایر نژادها بوده‌اند. پرفروش‌ترین بازارهای «ماچوی گریان» فینیکس و تگزاس بودند.

فیلم «ایستگاه پلیس» استودیوی اوپن رود آخر هفته گذشته در ۳۰۰۵ سالن سینما روی پرده رفت و پس از سه روز به فروش ۲.۳۱ میلیون دلاری دست یافت. این فیلم که از «راتن تومیتوز» امتیاز ۸۰ درصد دریافت کرده با استقبال مخاطبین زیادی مواجه نشده و از «پست‌ترک» امتیاز ۶۲ درصد گرفته است. حدود ۵۴ درصد از خریداران بلیت این فیلم بالاتر از ۳۵ ساله، ۳۴ درصد بالاتر از ۴۵ ساله و ۶۰ درصد مرد بوده‌اند، در حالی که ۵۷ درصد اروپایی تبار، ۱۸ درصد لاتین تبار، ۱۵ درصد آفریقایی تبار، و ۱۰ درصد آسیایی تبار و از سایر نژادها بودند.

«چشمان تمی فی» استودیوی سرچ‌لایت که از «راتن تومیتوز» امتیاز ۶۷ درصد دریافت کرده و در جشنواره تورنتو برای «جسیکا چستین» جایزه بهترین بازیگر زن را به ارمغان آورده، در سه روز اول اکران در آمریکای شمالی در ۴۵۰ سالن سینما، به فروش ۶۷۵ هزار دلاری رسیده است. این فیلم از مخاطبین «سینمااسکور» نیز نمره B+ دریافت کرده و در آستین تگزاس و نیویورک و لس‌آنجلس پرفروش‌تر بوده است. ویدیوهای پربیننده «چشمان تمی فی» در یوتیوب، اینستاگرام، توییتر و فیسبوک بیش از ۶۲ میلیون بازدید را ثبت کرده‌اند که برای یک درام مستقل عادی است. بازاریابی «چشمان تمی فی» یکی از علت‌های اصلی عملکرد پایین‌تر از حد انتظار فیلم ذکر شده است.

فروش تمامی فیلم‌های اکران شده در آمریکای شمالی در طول آخر هفته گذشته به ۴۷.۵ میلیون دلار رسید و ۶۱ درصد کاهش را نسبت به آخر هفته مشابه در سال ۲۰۱۹ و ۲۵ درصد رشد را نسبت به سال ۲۰۲۰ نشان داد.

فیلم «تل‌ماسه»  برادران وارنر و لجندری به کارگردانی «دنی ویلنوو» از چند روز گذشته در ۲۴ بازار بین‌المللی افتتاح شده و تاکنون به فروش ۳۷ میلیون دلاری رسیده است. این فروش تا ۴ درصد بیشتر از «تنت» (Tenet)، ۳۳ درصد بیشتر از «بیوه سیاه» (Black Widow)، ۵۲ درصد بیشتر از «بلید رانر ۲۰۴۹» (Blade Runner 2049) اما ۵۸ درصد کمتر از «شانگ-چی» مارول بوده است.

«تل‌ماسه» در حال حاضر از «راتن تومیتوز» امتیاز ۹۰ درصد دریافت کرده و اغلب منتقدین را به وجد آورده است. در طول هفته گذشته انتظار می‌رفت این فیلم نزدیک به ۲۰ میلیون دلار در افتتاحیه جهانی فروش کند. «تل‌ماسه» در فرانسه ۷.۵ میلیون دلار، در آلمان ۴.۹ میلیون دلار، در روسیه ۷.۶ میلیون دلار و در ایتالیا ۲.۶ میلیون دلار فروخته است.

اقتباس ویلنوو از رمان علمی-تخیلی «فرانک هربرت» ۲۲ اکتبر در سالن‌های سینمای آمریکای شمالی پخش خواهد شد و همزمان در اختیار مشترکین اچ‌بی‌او مکس قرار می‌گیرد. این فیلم از ۲۰ اکتبر به بریتانیا و کره خواهد رفت.

«شانگ-چی» از سوی دیگر در بازارهای جهانی به فروش ۳۲۰.۶ میلیون دلاری رسیده و در طول آخر هفته گذشته در ۴۳ کشور بیش از ۲۰ میلیون دلار فروخته است. این فیلم در حال حاضر چهارمین عنوان پرفروش هالیوود در سال ۲۰۲۱ لقب گرفته و در استرالیا، برزیل، مکزیک و بریتانیا در رده اول مانده است. بریتانیا با ۲۱.۸ میلیون دلار پرفروش‌ترین بازار این هفته «شانگ-چی» بود و به دنبال آن کره با ۱۲.۶، فرانسه با ۹.۲، روسیه با ۷.۶ و ژاپن با ۷ میلیون دلار قرار داشتند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها