{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

سه کشور دیگر نماینده‌هایشان را راهی اسکار کردند

سه کشور دیگر نماینده‌هایشان را راهی اسکار کردند
کدخبر : 6708

سه کشور اوکراین، قرقیزستان و آلبانی نماینده های خود را برای شرکت در اسکار ۲۰۲۲ معرفی کردند.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری صبا، سه کشور اوکراین، قرقیزستان و آلبانی نیز نماینده های خود را برای شرکت در بخش بین الملل اسکار دوره نود و چهارم معرفی کردند.

روز گذشته ۲۴ سپتامبر کمیته انتخاب اسکار اوکراین فیلم «جاده های بد» ساخته ناتالیا وروژبیت را به عنوان نماینده خود به اسکار معرفی کرد.

«جاده های بد» از چهار داستان کوتاه با محوریت رخدادهایی که در جاده های شرقی اوکراین در بستر جنگ در سال ۲۰۱۵ به وقوع پیوستند، تشکیل شده است.

شامبالا

قرقیزستان دیگر کشوری بود که روز گذشته ۲۴ سپتامبر نماینده خود را برای اسکار معرفی کرد. این کشور فیلم «شامبالا» به کارگردانی آرتیکپای سویوندوکوف را به اسکار معرفی کرد.

این فیلم داستانش درباره بچه ای  است که به همراه خانواده اش در جنگل های کوهستانی محافظت شده زندگی می کند. دوران کودکی این بچه با افسانه ها و اسطوره ها آغاز و با واقعیت های خشن مربوط به افراد بزرگسال همراه می شود.

ea636e30210f9cd3f2920be663311c22ff6888faf6e6e467dcfe8e7ef863206c-Copy-1

آلبانی سومین کشوری بود که روز گذشته ۲۴ سپتامبر نماینده خود را برای حضور در اسکار معرفی کرد.

فیلم «سه شیر در راه ونیز» (عنوان دیگر فیلم «دو شیر در ونیز» است) به کارگردانی جونید جرجی از سوی کشور آلبانی برای شرکت در اسکار معرفی شد.

این فیلم داستان دو فیلمساز است که قصد دارند در مراسم جشنواره فیلم ونیز شرکت کنند با این حال این دو نفر در مسیر با دو بازیگر برخورد می کنند و هدف سفرشان به کلی تغییر می کند.

پیش از این فیلم های «سرپناه» به کارگردانی شان بریتناش از ایرلند، «سانرمو» به کارگردانی میروسلاو ماندیچ از اسلوونی «من مرد تو هستم» به کارگردانی ماریا شرادر، «پناهگاه» ساخته ایوان ایکیچ از کشور صربستان، «کندو» ساخته بلرتا باشولی از کشور کوزوو، «اولگا» ساخته الی گراپ از سوییس، «تپش‌های کازابلانکا» ساخته نبیل عیوش از مراکش، «ساختمان سفید» ساخته کاویچ نیانگ از کامبوج، «ردی به جا نگذار» ساخته یان پ. ماتوشینسکی از لهستان و «زیردریایی» ساخته آلفردو لئون لئون از اکوادور به آکادمی اسکار فرستاده شده اند.

نود و چهارمین دوره اسکار روز ۲۷ مارس ۲۰۲۲ برگزار می شود.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها