{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

تجمع کاتولیک‌ها در جشنواره نیویورک پیش از اکران فیلم Bendetta

 تجمع کاتولیک‌ها در جشنواره نیویورک پیش از اکران فیلم Bendetta
کدخبر : 6794

معترضین کاتولیک بعد از ظهر یکشنبه گذشته پیش از اکران فیلم درام «بندتا» (Benedetta) به کارگردانی «پل ورهوفن» در جشنواره نیویورک، مقابل «آلیس تالی هال» در لینکلن سنتر تجمع کردند.

« بندتا»  فیلم تاریخی‌ای که در جشنواره فیلم کن نیز اکران شده، داستانی واقعی در مورد «خواهر بندتا کارلینی» روایت می‌کند، سرپرست یک صومعه در قرن هفدهم که با ادعای تجربه معجزه و الهاماتی ماورائی سبب شد کلیسای کاتولیک از سال ۱۶۱۹-۲۳ در موردش تحقیق کند و سرانجام او را به زندان بیندازد.

کمپانی پخش‌کننده آی‌اف‌سی فیلمز که سابقه اکران فیلم‌های جنجالی «غریزه اصلی» (Basic Instinct) و «ال» (Elle) را نیز دارد تاکنون واکنشی به این اعتراضات نشان نداده است. تجمع‌کنندگان اغلب از نمایش «کفرآمیز» راهبه‌ها و مذهب کاتولیک انتقاد می‌کنند و با بلندگو فریاد «درود بر مریم» سر می‌دهند. بعضی از این افراد در گروهی به نام «آمریکا محتاج فاتیما است» (America Needs Fatima) عضویت دارند. «ایندی‌وایر» گزارش داده است که این اولین تجمع کاتولیک‌ها در جشنواره نیویورک پس از فیلم «دگما»  در سال ۱۹۹۹ بوده است.

پیش از نمایش فیلم، «دنیس لیم» برنامه‌ریز جشنواره نیویورک درون سالن نمایش از مخاطبین پرسیده است: «چند نفر از شما کاتولیک است؟» و مشاهده کرده که حدود یک سوم از حضار دست خود را بلند کرده‌اند. او سپس از معترضین قدردانی می‌کند و می‌گوید: «ورهوفن بی‌علت مردم را خشمگین نمی‌کند.»

«دیوید برک» که با همکاری ورهوفن فیلمنامه «بندتا» را نوشته، برخلاف بازیگران و کارگردان در این مراسم حاضر بوده است. او می‌گوید حاضر است جمله به جمله از فیلمنامه را بررسی و نشان دهد که این فیلم «تقصیر من نیست» و پشتوانه آن تاریخ است.

ورهوفن در نشست مطبوعاتی این فیلم در جشنواره کن به پرسش‌هایی در مورد استفاده از برهنگی و صحنه‌های جنسی پاسخ داد و تأکید کرد که فیلمش به هیچ وجه کفرآمیز نیست. ورهوفن می‌گوید: «نمی‌دانم چطور ممکن است اتفاقی که روی داده را کفر دانست… تاریخ را اساساً نمی‌توان تغییر داد. می‌توان گفت که درست یا غلط بوده، اما تاریخ را نمی‌توان تغییر داد. فکر می‌کنم واژه کفر در این مورد احمقانه است.»

«ویرجینی افریا»، «دفنی پاتاکیا»، «لوییز شویلوت» و «کلوتیلد کورو» از جمله بازیگران این فیلم بوده‌اند. پاتاکیا که در فیلم نقش «خواهر بارتولومیا» را بازی کرده اضافه می‌کند حتی یک لحظه در مورد برهنه شدن برای پل تردید نکرده است. هرچند بعضی از صحنه‌های عاشقانه «کمی ترسناک» بوده‌اند، اما ورهوفن «فوراً با من در مورد این صحنه‌ها حرف زد بنابراین من دقیقاً می‌دانستم که چگونه فیلمبرداری خواهند شد.»

منبع : سینما نیوز 

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها