{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

«پل شریدر» از فیلم Cry Macho ایستوود شدیدا انتقاد کرد

 «پل شریدر» از فیلم Cry Macho ایستوود شدیدا انتقاد کرد
کدخبر : 6803

شریدر در صفحه فیسبوک خود متنی در انتقاد به فیلم تازه ایستوود منتشر کرد.

صفحه فیسبوک «پل شریدر» منبع الهام و سرگرمی سینه‌فیل‌هاست. این نویسنده و کارگردان فاش کرده است که استودیوی فکوس فیوچرز از او درخواست کرده پیش از اکران «شمارنده کارت»  در تاریخ ۱۰ سپتامبر، از پست‌های اغلب جنجالی فاصله بگیرد. حالا که فیلم اکران شده، شریدر خودش را از این بند رها دیده و متن صریح دیگری در فیسبوک ارسال کرده است.

کارگردان «اولین اصلاح‌شده» (First Reformed) در صفحه فیسبوک خود از وسترن جدید «کلینت ایستوود» تحت عنوان «ماچوی گریان»  گفته که به تازگی در سالن‌های سینما و همزمان اچ‌بی‌او مکس پخش شده است. منتقدین با فیلم جدید ایستوود ۹۱ ساله مهربانانه برخورد نکرده‌اند، اما آن نقدها نسبت به اظهارات شریدر ناز و نوازش است.

شریدر می‌نویسد: «تمایل کلینت ایستوود [به فیلمسازی] را درک می‌کنم اما آیا یک کارگردان مهم آمریکایی از زمان «ورزش محبوب مردان؟» (Man’s Favorite Spot) «هاوارد هاکس» فیمی به بدی «ماچوی گریان» ساخته است؟ از هر نظر ناکامی است: نویسندگی، نورپردازی، لوکیشن‌ها، طراحی صحنه و لباس، حرکت دوربین و انتخاب بازیگران. وقتی، در اوایل فیلم، ایستوود نمایی از زیر خودرو و اصابت چکمه به زمین می‌گیرد من با خود فکر کردم: «عالی است، می‌خواهد از سبک وسترن‌های ماچو تقلید کند» – اما این آخرین ترکیب‌بندی جالب فیلم بود.»

نویسنده «راننده تاکسی» (Taxi Driver) ادامه می‌دهد: «بدون تردید کلینت کلیشه‌هایی در مورد پوچی رفتار شخصیت‌های ماچو مطرح می‌کند، اما فقط به این خاطر ارزش پیدا کرده که فیلم یک «هری کثیف» کوچک‌سازی‌شده است و باعث شده صدای آن‌ها شنیده شود. بصیرت این شخصیت‌ها سی سال قبل ارزش داشت. مثل این بود که به عذرخواهی یک مجرم از خانواده قربانیان گوش کنی به امید اینکه قاضی در مجازات به او تخفیف دهد.»

«اسکار آیزاک» در «شمارنده‌ کارت» نقش قمارباز و کهنه‌سربازی را بازی می‌کند به یک مرد جوان کمک می‌کند از یکی از دشمنانش انتقام بگیرد. دیگر بازیگران فیلم «تیفانی هدیش» و «ویلم دافو» بوده‌اند. این فیلم که در جشنواره ونیز اکران شد از «راتن تومیتوز» امتیاز ۸۸  درصد دریافت کرده است.

فیلم «ماچوی گریان» که با بودجه ۳۳ میلیون دلاری تولید شده و در سالن‌های سینما ۹ میلیون دلار فروخته، از «راتن تومیتوز» امتیاز ۵۶ درصد دریافت کرده است.

 

منبع : سینما نیوز

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها