{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

«جیمز مک‌آووی» بازیگر سابق سریال Dune مشتاق دیدن اقتباس «دنی ویلنوو» است

 «جیمز مک‌آووی» بازیگر سابق سریال Dune مشتاق دیدن اقتباس «دنی ویلنوو» است
کدخبر : 6885

جیمز موآووی می‌گوید : « همه‌ی کتاب‌های تل ماسه را از اول تا آخر خوانده‍‌ام.»

به گزارش هنرام‌روز به نقل از سینما نیوز، عنوان «تل‌ماسه» یادآور سه اقتباس است: «تل‌ماسه» ساخته «دیوید لینچ» در سال ۱۹۸۴، مستند «تل‌ماسه خودوروفسکی» به کارگردانی «آلخاندرو خودوروفسکی» در دهه ۱۹۷۰ و فیلم «تل‌ماسه» به کارگردانی «دنی ویلنوو» که به زودی اکران خواهد شد. اما اقتباس چهارمی نیز وجود دارد که از یادها رفته است: مینی‌سریال «تل‌ماسه» ساخته «جان هریسون» که از شبکه Syfy پخش شد. آن سریال رکورد بینندگان شبکه را شکست، برنده دو جایزه امی شد و به تولید یک دنباله در سال ۲۰۰۳ انجامید.

«جیمز مک‌آووی» مدت‌ها پیش از آنکه در «سرگذشت نارنیا» (The Chronicles of Narnia) یا «تاوان» (Atonement) بازی کند، برای نقش اصلی اقتباس از بخش‌هایی از رمان «تل‌ماسه» انتخاب شده بود. مک‌آووی نقش «لتو دوم اتریدیز»، فرزند «پل اتریدیز» قهرمان «تل‌ماسه» اول را بازی کرده است. این بازیگر اسکاتلندی به‌تازگی در مصاحبه با «اسلش‌فیلم» به این پرسش پاسخ داده که آیا توصیه‌ای به «تیموتی شالامی» بازیگر نقش «پل اتریدیز» در فیلم ویلنوو دارد یا نه.

مک‌آووی می‌گوید: «من در اقتباس از کتاب‌‌های دوم و سوم بازی کردم. او در اقتباس از کتاب اول بازی می‌کند. نقش شخصیتی را بازی کرده که در نهایت پدر شخصیت من خواهد شد. بنابراین نه، هیچ توصیه‌ای به او ندارم. ضمن اینکه او هیچ احتیاجی به توصیه من ندارد، بازیگر باهوشی است.»

مک‌آووی با این حال می‌گوید «کلاودیا بلک» بازیگر استرالیایی سریال علمی-تخیلی «فارسکیپ» توصیه‌ای برای بازی در «تل‌ماسه» به او کرده است: «در مراسم افتتاحیه «فرزندان تل‌ماسه» در لس‌آنجلس بود، و او به من گفت که مسئله مهم در مورد این ژانر لعنتی علمی-تخیلی این است که باید بیش از آنکه به ژانرهای دیگر باور داشته باشی آن را باور کنی. در مورد ژانرهای دیگر می‌توانی بازی کنی. راحت‌تر است. اما این آثار دشوارند، چون دیوانه‌وارند، متوجه منظورم هستید؟ همیشه این توصیه را به یاد می‌آورم و آویزه گوش می‌کنم.»

همچون دیگر شیفتگان ژانر علمی-تخیلی، مک‌آووی هم مشتاق دیدن «تل‌ماسه» ویلنوو است: «به‌شدت هیجان‌انگیز است. عجب کتاب‌هایی بودند، همه آن‌ها را از اول تا آخر خوانده‌ام، و عاشقشان هستم. بی‌نظیرند. وقتی که به دو یا سه کتاب پایانی می‌رسند، سطح هیجانش بی‌مانند است.» او اضافه می‌کند: «ویلنوو فیلمساز درخشانی است. یک علمی-تخیلی ساز نابغه.»

«تل‌ماسه» ویلنوو ۲۲ اکتبر همزمان با اکران در سالن‌های سینمای ایالات متحده از شبکه اچ‌بی‌او مکس پخش خواهد شد.

 
ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها