{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

«مموریا» نماینده کلمبیا در اسکار شد

«مموریا» نماینده کلمبیا در اسکار شد
کدخبر : 6897

ساخته جدید «آپیچاتپونگ ویراستاکول» کارکردان مطرح تایلندی به عنوان نماینده سینمای کلمبیا در اسکار ۲۰۲۲ معرفی شد.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری ایسنا، «مموریا» که امسال در بخش رقابتی هفتاد و چهارمین جشنواره کن رونمایی شد و جایزه هیات داوران این رویداد سینمایی را به خود اختصاص داد، نماینده سینمای کلمبیا در شاخه بهترین فیلم بین المللی نود و چهارمین دوره جوایز سینمایی اسکار خواهد بود. 

«ویراستاکول» پیش از این در سال ۲۰۱۰ با فیلم «عمو بونمی زندگی‌های گذشته‌اش را به یاد می‌آورد»، موفق به کسب جایزه نخل طلا از جشنواره فیلم کن شده‌است و از دیگر آثار او می‌توان به «گورستان شکوه»، «بیماری گرمسیری»، «ارادتمند شما» و «سندرم و یک قرن» اشاره کرد. 

«مموریا» با بازی بازیگر برنده اسکار «تیلدا سوئیتنون»، یک درام گیج کننده درباره یک زن اسکاتلندی که پس از شنیدن صدای بلند در سپیده دم ، هنگام عبور از جنگل های کلمبیا دچار یک سندرم حسی مرموز می شود.

طبق قوانین معمول آکادمی، فیلم ها برای حضور در شاخه بهترین فیلم بین المللی اسکار ۲۰۲۲، باید در حد فاصل بین اول ژانویه تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ (۱۲ دی ۱۳۹۹ تا ۱۰ دی ۱۴۰۰) در کشور مبدا حداقل هفت روز اکران سینمایی  داشته داشته باشند اما بر اساس قوانین نود و چهارمین دوره جوایز سینمایی اسکار و برای تسهیل حضور آثار سینمایی در این جوایز در شرایط کنونی، فیلم ها برای معرفی رسمی برای حضور در شاخه بهترین فیلم بین المللی الزاما نیاز به اکران در کشور مبدا ندارند و در صورتی که در یکی از کشورها (غیر از آمریکا و کشورهای تحت قلمرو آن) به مدت حداقل هفت روز پیایی اکران تجاری داشته باشند، در صورت داشت دیگر شرایط، واجد معرفی به عنوان نماینده رسمی کشور معرفی کننده، خواهند شد.  

آخرین مهلت معرفی نماینده رسمی کشورها برای حضور در شاخه بهترین فیلم بین المللی اسکار، اول نوامبر (۱۰ آبان) است. نامزدهایی نهایی اسکار ۲۰۲۲ روز ۸ فوریه ۲۰۲۲ (۱۹ بهمن) و مراسم اسکار نیز ۲۷ مارس ۲۰۲۲ (۷ فروردین) برگزار می شود. 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها