{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

رکوردشکنی فیلم برنده نخل طلای «کن» در گیشه آمریکا

رکوردشکنی فیلم برنده نخل طلای «کن» در گیشه آمریکا
کدخبر : 7116

فیلم «تیتان» که برنده نخل طلای جشنواره «کن» ۲۰۲۱ شده است در آمریکا یک افتتاحیه قدرتمند را تجربه کرد.

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری صبا،  فیلم «تیتان» به کارگردانی ژولیا دوکورنو که چندی پیش توانست جایزه نخل طلایی جشنواره کن را دریافت کند در نخستین هفته نمایشش در آمریکا از ۵۶۲ سالن سینمایی که در اختیار داشت نزدیک به ۵۰۰ هزار دلار فروش کرد.

فیلم «تیتان» با این میزان فروش در میان فیلم های برنده نخل طلای جشنواره کن لقب چهارمین فیلم موفق در هفته اول اکران در آمریکا را بدست آورد. آخرین بار سال ۲۰۰۴ فیلم «فارنهایت ۹/۱۱» ساخته مایکل مور بیش از این مقدار فروش داشته بود و توانسته بود در هفته اول اکرانش ۲۳٫۹ میلیون دلار بفروشد.

دو فیلم دیگر برنده نخل طلای «کن» که افتتاحیه قدرتمندتری نسبت به «تیتان» داشتند فیلم های «پالپ فیکشن» تارانتینو با ۹٫۳ میلیون دلار و «از ته دل وحشی» لینچ با ۲٫۹ میلیون دلار بوده اند.

فیلم «تیتان» همینطور توانست لقب موفق ترین افتتاحیه یک فیلم فرانسوی را از سال ۲۰۰۵ به این طرف از آن خود کند. پیش از این فیلم «تنش بالا» ساخته الکس آجا از فرانسه در ژوئن ۲۰۰۵ از هزار و سیصد و بیست سالن سینمایی که در آمریکا در اختیار داشت ۶۸۹ هزار دلار در افتتاحیه خود فروش کرده بود.

کمپانی «نئون» پخش کننده فیلم «تیتان» در آمریکا است. این کمپانی فیلم «تیتان» را از روز یک اکتبر در سینماهای آمریکا روی پرده برده است.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها