{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

«دنی ویلنوو»: «زنانگی بیشتر» بخشیدن به داستان Dune برای من اهمیت داشت

 «دنی ویلنوو»: «زنانگی بیشتر» بخشیدن به داستان Dune برای من اهمیت داشت
کدخبر : 7134

ویلنوو می‌گوید «زنانگی بیشتر» بخشیدن به داستان «فرانک هربرت» برای او بیشترین اهمیت را داشته است.

فیلم «تل‌ماسه» (Dune 2021) در سینماهای چندین کشور اکران شده و به زودی به بازار ایالات متحده می‌رسد. پس از اکران این اقتباس از رمان علمی-تخیلی «فرانک هربرت» در جشنواره ونیز، منتقدین بیشتر از بازی «ربکا فرگوسن» در نقش «لیدی جسیکا» ستایش کردند. اساس این داستان را رابطه میان این شخصیت و پسرش «پل اتریدیز» با بازی «تیموتی شالامی» تشکیل می‌دهد.

«دنی ویلنوو» کارگردان این فیلم اخیراً در مصاحبه با «امپایر» گفته است که «زنانگی بیشتر» بخشیدن به این اقتباس برای او در بالاترین درجه اهمیت قرار داشته است. این فیلمساز به همراه «جان اسپیتس» و «اریک راث» فیلمنامه «تل‌ماسه» را به نگارش درآورده‌اند. راث پنج نامزدی اسکار را برای فیلم‌هایی چون «ستاره‌ای متولد شده است» (A Star Is Born) و «فورست گامپ» (Forrest Gump) در کارنامه دارد.

ویلنوو می‌گوید: «برای من اهمیت داشت که زنانگی بیشتری به داستان ببخشم. رابطه میان زنانگی و قدرت و جایگاه زن در جامعه مرا شگفت‌زده می‌کند.»

ویلنوو اضافه می‌کند: «اریک راث به من گفت: «اگر یک جنبه از رمان باشد که تمایل داشته باشی بر رویش تمرکز کنی، چه خواهد بود؟» گفتم: «زنان» تمام داستان به خاطر «لیدی جسیکا» آشکار می‌شود، به خاطر تصمیمی که او می‌گیرد و پل را به جای یک دختر [از طریق برنامه باروری] به دنیا می‌آورد. او شخصیت شگفت‌آوری است، یکی از قدرتمندترین و جذاب‌ترین شخصیت‌های رمان.»

فرگوسن پیش‌تر گفته بود که یکی از دلایل پیوستنش به فیلم ویلنوو حضور سنگین‌تر «لیدی جسیکا» در داستان فیلم نسبت به رمان بوده است. او در مصاحبه با «فندوم» می‌‌گوید: «چیزی که دنی ویلنوو و نویسندگان به شکل جدی ملاحظه کرده‌اند این است که کتاب وقتی نوشته شده که زنان نسبت به آنچه امروز انتظار داریم به شکل دیگری ترسیم می‌شدند – چیزی که نامش را برابری جنسیتی می‌گذاریم. این چیزی است که آن‌ها هنگام نوشتن فیلمنامه به آن توجه کرده‌اند.»

فرگوسن اضافه می‌کند: «اگرچه [لیدی جسیکا] هم‌خوابه پادشاه است، اما بادی‌گارد و راهنمای او نیز هست و می‌تواند فکر و احساسات را بخواند و بهترین مبارز موجود است. بنابراین قدرتی ظریف وجود دارد که باید به پسرش [پل اتریدیز] با بازی «تیموتی شالامی» بیاموزد. داستان پیچیده‌ای است، بحث کردن در موردش با یک جمله دشوار است.»

«تل‌ماسه» ۲۲ اکتبر همزمان با اکران در سالن‌های سینما در ایالات متحده و کانادا از اچ‌بی‌او مکس پخش خواهد شد.

منبع : سینمانیوز 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها