{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

«الایجا وود»: یکی اورک‌های فیلم Lord of the Rings را شبیه «هاروی واینستین» طراحی کرده بودند

«الایجا وود»: یکی اورک‌های فیلم Lord of the Rings را شبیه «هاروی واینستین» طراحی کرده بودند
کدخبر : 7161

استودیوی میرامکس با مدیریت واینستین امتیاز اقتباس از کتاب‌های «ارباب حلقه‌ها» را در اختیار داشته و موانعی برای تهیه‌کنندگان ایجاد کرده تا پروژه را در استودیوی دیگری نسازند.

«الایجا وود» بازیگر فیلم‌های «ارباب حلقه‌ها» دوشنبه این هفته در مصاحبه با «دکس شپرد» در پادکست «آرمچر اکسپرت» از زندگی شخصی و حرفه‌ای خود و البته سه‌گانه فانتزی «پیتر جکسون» گفته است.

شپرد اعتراف می‌کند این ماجرا که فیلم‌های «ارباب حلقه‌ها» تا مرز لغو شدن پیش رفته برای او جذابیت داشته است. استودیوی میرامکس اواسط دهه ۱۹۹۰ امتیاز اقتباس از کتاب‌های «جی. آر. آر. تالکین» را خریداری کرد اما پس از مدتی، روشن شد که فیلم‌ها قرار نیست آن‌گونه که «پیتر جکسون» کارگردان و تهیه‌کننده و همسرش «فرن والش» تصور کرده بودند ساخته شود، به همین دلیل از «هاروی واینستین» خواستند به آن‌ها اجازه دهد فیلم را در استودیوهای دیگر بسازند.

شپرد می‌گوید: «و میرامکس می‌گفت تنها به دو شرط فیلم را به شما پس می‌دهیم. یک: باید از همین آخر هفته آینده مقدماتش را شروع کنید. و دو: هر استودیویی که بپذیرد باید هر سه فیلم را با هم بسازد.»

وود روایت شپرد را تأیید می‌کند و می‌گوید: «بازه زمانی تعیین شده باورکردنی نبود. در هالیوود فیلم‌ها را به فروش گذاشتند. پیتر ایده‌اش را به صورت ویدیویی مطرح کرد که بسیار تحسین‌برانگیز بود، و به جاهای مختلفی رفت. اغلب با تولید بیش از یک فیلم مخالفت می‌کردند. نظر مرسوم این بود: «نه، باید ببینیم قسمت اول چه نتیجه‌ای دارد و بعد بیشتر سرمایه‌گذاری کنیم.»»

جکسون با «باب شی» در استودیوی نیولاین ملاقات می‌کند جایی که برخلاف انتظار توافقی صورت می‌گیرد. وود می‌گوید: «نقل کرده‌اند که آن‌ها گفته بودند دو فیلم می‌سازیم اما این «باب شی» بود گفته بود: «باید سه فیلم بسازیم.» و این باورکردنی نیست. یک ریسک بسیار بزرگ است. میرامکس باور داشت که هیچ شانسی وجود ندارد.»

در این لحظه از پادکست وود ماجرایی نقل می‌کند که شپرد و همکارش «مانیکا پدمن» را به شگفت وامی‌دارد. وود به یاد می‌آورد: «جالب است، اخیراً دام [موناگان] و بیل [بوید] در پادکست‌شان (The Friendship Onion) در موردش حرف زدند. آن‌ها با «شان آستین» در مورد اولین خاطره سفر به نیوزلند مصاحبه می‌کردند. او ماسک اورک‌ها را دیده بود. و یکی از ماسک‌ها – به وضوح خاطرم هست – به گونه‌ای طراحی شده بود تا شبیه به «هاروی واینستین» باشد به عنوان پاسخی دندان‌شکن به [کارشکنی‌های] او.»

وود اضافه می‌کند: «فکر می‌کنم حالا می‌شود در موردش حرف زد، این مرد حبس شده. گور پدرش.»

منبع : سینمانیوز 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها