{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پیروزی ۶.۱ میلیون دلاری «کلینت ایستوود» در دادگاه

 پیروزی ۶.۱ میلیون دلاری «کلینت ایستوود» در دادگاه
کدخبر : 7167

ایستوود ۹۱ ساله به تازگی در فیلم «گریه کن ماچو» (Cry Macho) نقش آفرینی کرده و کارگردانی و تهیه‌کنندگی این فیلم را نیز بر عهده داشته است.

«کلینت ایستوود» بازیگر و کارگردان برنده اسکار از یک شرکت لیتوانیایی به خاطر ادعای دروغ درباره حمایت او از محصولات کانابیدیول یا سی‌بی‌دی شکایت کرد. ایستوود و شرکت گاراپاتا که حق امتیاز پیکرها و همانندهای این بازیگر را در اختیار دارد، با دریافت ۶.۱ میلیون دلار برنده شکایت از یک شرکت لیتوانیایی شدند. آن‌ها مدعی شدند که این شرکت از همانندهای این بازیگر برای تبلیغ محصولاتش استفاده کرده است. 

سال گذشته، ایستوود دو شکایت در دادگاه فدرال لس‌آنجلس علیه شرکت‌های تولیدکننده محصولات سی‌بی‌دی که در تبلیغات آنلاین مدعی حمایت این بازیگر از محصولات سی‌بی‌دی شده بودند تنظیم کرد. او همچنین از چند خرده فروش که با استفاده از متا تگ، نتایج جست‌وجو این محصولات را با نام او دست‌کاری کرده بودند شکایت کرد. سی‌بی‌دی یکی از مشتقات گیاه کانابیس است که در دهه ۱۹۴۰ میلادی کشف شد. سی‌بی‌دی خاصیت فعال‌کنندگی روانی ندارد و برای تسکین درد و مصارف پزشکی کاربرد دارد.

در این شکایت مطرح شده که در یکی از مقالات اینترنتی، مصاحبه‌ای دروغین از ایستوود در برنامه «امروز» (The Today Show) و عکسی واقعی از او در زمان حضورش در این برنامه در کنار لینکی برای خرید محصولات سی‌بی‌دی منتشر شده بود. در سند دادگاه آمده: «آقای ایستوود هیچ‌گونه ارتباطی با محصولات سی‌بی‌دی ندارد و هرگز چنین مصاحبه‌ای انجام نداده است.»

قاضی «آر گری کلازنر» از دادگاه بخشی ایالت متحده به نمایندگی از دادگاه بخش مرکزی کالیفرنیا، پس از عدم پاسخ شرکت میدیایشنز یو‌ای‌بی، شرکت مسئول انتشار مقاله دروغین، در ماه مارس رای خود را صادر کرد. آقای ایستوود و شرکت گاراپاتا را مشمول دریافت ۶ میلیون دلار از شرکت میدیایشنز یو‌ای‌بی به خاطر استفاده بی‌اجازه از اسم و عکس ایستوود به همراه ۹۵ هزار دلار هزینه وکالت و ممنوعیت دائمی استفاده از اسم و عکس او اعلام کرد.

«جوردن سوزمان» یکی از وکلای ایستوود در بیانیه‌ای اعلام کرد: «با پیگیری این پرونده، آقای ایستوود پیامی به دیگر کسانی که تصمیم به استفاده بی‌اجازه از عکس و اسم او دارند ارسال کرد که بدون شک اعمال آن‌ها پیگیری قانونی از جانب او به همراه خواهد داشت.»

منبع : سینمانیوز 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها