{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

خالق Squid Game ادعای تقلید از یک فیلم ژاپنی را تکذیب کرد؛ استودیوها فیلمنامه سریال را یک دهه رد می‌کردند

خالق Squid Game ادعای تقلید از یک فیلم ژاپنی را تکذیب کرد؛ استودیوها فیلمنامه سریال را یک دهه رد می‌کردند
کدخبر : 7276

خالق سریال «بازی مرکب» ادعای تقلید از یک فیلم ژاپنی را رد می‌کند و می‌گوید: «اول من ساختمش.»

«هوانگ دونگ-هیوک» خالق سریال کره‌ای «بازی مرکب» نت‌فلیکس می‌گوید سریالش مدت‌ها پیش از بیرون آمدن یک فیلم ژاپنی با مضمونی مشابه در سال ۲۰۱۴ در دست ساخت بوده است.

در سریال «بازی مرکب» گروهی از افراد در چند بازی مرگبار مشارکت می‌کنند تا با جوایزی که به دست می‌آورند بدهی‌های خودشان را پرداخت کنند. این سریال به گفته مدیر عامل نت‌فلیکس در حال تبدیل شدن به پربیننده‌ترین سریال تاریخ شبکه است و در بیش از ۹۰ کشور در رتبه اول قرار گرفته است.

با این حال، گروهی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی از شباهت‌های میان «بازی مرکب» و «طبق خواسته خدایان» به کارگردانی «تاکاشی میکه» گفته‌اند. در فیلم میکه مانند سریال نت‌فلیکس بازی «چراغ قرمز، چراغ سبز» وجود دارد.

هوانگ در یک نشست مطبوعاتی ادعای تقلید از فیلم ژاپنی «طبق خواسته خدایان» را رد کرده و می‌گوید: «درست است که [بازی اول] شباهت دارد، اما پس از آن شباهت دیگر وجود ندارد. من در سال ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ روی سریال کار کردم و در آن زمان، بازی اول «چراغ قرمز چراغ سبز» تعیین شده بود.»

هوانگ اضافه می‌کند:‌ «واقعاً دوست ندارم ادعای مالکیت این داستان را داشته باشم. اما اگر لازم باشد می‌گویم که من اول ساختمش.»

«وال استریت ژورنال» اخیراً ادعا کرده بود که استودیوهای مختلف به مدت ۱۰ سال با تولید فیلمنامه سریال مخالفت می‌کرده‌اند: «خالق سریال «بازی مرکب» ایده سریلا را بیش از ده سال قبل مطرح کرده، وقتی که با مادر و مادربزرگش زندگی می‌کرده است. او در مقطعی باید از نوشتن دست می‌کشید چون باید لپ‌تاپ ۶۷۵ دلاری خودش را می‌فروخت.»

منبع ک سینمانیوز

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها