{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

کرکره شورای پروانه ساخت پایین است

کرکره شورای پروانه ساخت پایین است
کدخبر : 7738

گزارش یک رسانه از وضعیت این روزهای سینما: چرا شورای پروانه ساخت تشکیل نمی‌شود؟

به گزارش هنر ام‌روز، «به طور سنتی اواخر تابستان و پائیر فصل پیک تولید سینمای ایران با محوریت جشنواره فیلم فجر است. یعنی سینماگرانی که هدف‌گذاری‌شان حضور در جشنواره فجر است در این چندماه درخواست مجوز ساخت خود را به ارشاد ارائه و شورای صدور پروانه ساخت در اولین جلسه آن را بررسی و تائید یا رد می‌کند.»

در ادامه مطلب این روزنامه آمده:«براساس اخباری که به گوش می‌رسد شوراهای تخصصی سازمان سینمایی حال و روز خوشی ندارند و چند هفته‌ای می شود که به دستور مقام ارشد دست از کار کشیده و تشکیل جلسه نداده‌اند. البته که تغییرات در تیم جدید اتفاقی قابل پیش‌بینی است اما بهتر بود تا زمان معرفی اعضای جدید شوراها و معاونت‌ها، لااقل شوراهای قبلی به کارشان ادامه دهند تا کار تولید سینمای ایران لنگ نزند.»

صبح نو همچنین می‌نویسد:« فراموش نکنیم که این روزها در دقیقه نود فصل تولید برای جشنواره به سر می‌بریم. یعنی اگر در همین یکی دو هفته فیلم‌های متقاضی موفق به دریافت مجوز نشوند، دیگر بعید است که بتوانند فیلم‌شان را راهی جشنواره فیلم فجر بکنند. این یعنی مهم‌ترین رویداد سینمایی کشور ممکن است از حضور چند فیلم و فیلمساز تاثیرگذار محروم شود و به کیفیت جشن سینمایی انقلاب آسیب وارد کند. آیا مسئولان سینمایی و مشاوران مربوطه به وزیر محترم ارشاد بازه زمانی طلایی این روزها را یادآوری کرده‌اند؟ بی‌شک وزیر ارشاد باتوجه به نگاه حداکثری که به سینما دارند، درصورت اطلاع از معذوریت‌های زمانی دستورهای لازم را صادر خواهند کرد.»

صبح‌ نو در پایان درباره انتخاب دبیر جدید جشنواره فجر هم آورده: «از طرفی با نزدیک شدن به پایان مهرماه هنوز خبری از معرفی دبیر جشنواره نیست و از سوی دیگر کرکره شورای پروانه ساخت موقتا پائین کشیده شده تا تیم جدید روی کار بیایند. با یک مرور ساده در سامانه سازمان سینمایی متوجه خواهید شد که تعداد قابل‌ توجهی درخواست برای کسب مجوز ساخت وجود دارد که هنوز بلاتکلیف‌اند. سینماگرانی بلاتکلیف و جشنواره‌ای که ممکن است آسیب ببیند.»
 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها