{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

برای سینما رفتن کارت واکسن لازم است؟

برای سینما رفتن کارت واکسن لازم است؟
کدخبر : 7896

در شرایطی که حرف از ارائه کارت واکسن در مکان‌های عمومی و کمک به قطع زنجیره همه‌گیری کروناست، دستورالعملی برای ورود تماشاگران دارای کارت واکسن به سینماها صادر نشده است.

به گزارش هنر ام‌روز، محمدقاصد اشرفی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا ابلاغیه‌ای درباره پذیرش تماشاگران با کارت واکسن به سینمادارها صادر شده است؟‌ گفت:‌ چنین مسئله‌ای تاکنون مطرح نبوده ولی سینما تماشاگری ندارد که به این کار نیاز فوری باشد.

او افزود: بیشتر فیلم‌هایی که روی پرده اکران می‌شوند ضعیف هستند و در حال حاضر حتی ۵۰ درصد ظرفیت مجاز سالن‌ها هم پر نمی‌شوند و حضور تماشاگران به پنج تا شش درصد می‌رسد که تقریبا در خیلی از سینماها روزانه کمتر از ۱۰ تماشاگر است. 

وی با اشاره به اینکه فیلم «دینامیت» در چند وقت اخیر تماشاگرانی را به سینماها جذب کرد، گفت: فعلا منتظر هستیم که اکران فیلم «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی و «گشت ارشاد ۳» به کارگردانی سعید سهیلی از ابتدای آبان آغاز شود. 

او یاداور شد که قرار بود فیلم «گشت ارشاد ۳» از پنجم آبان اکران شود ولی تاریخ دقیقی هنوز مشخص نشده است.

در حال حاضر فیلم‌های «پوست»، «دینامیت»، «درخت گردو»، «گیسوم» و «کله پوک» از جمله فیلم‌های در حال اکران هستند و سینمادارها امیدوارند با اکران فیلم‌ جدید اصغر فرهادی و نیز گشت ارشاد ۳ فصل آشتی مخاطب با سینما پس از حدود دو سال آغاز شود.

سالن‌های سینما از اسفند ۹۸ که با شیوع کرونا تعطیل شدند، در مدت بیش از یک سال و نیم گذشته بارها با تعطیلی و بازگشایی روبرو بودند ولی عدم رضایت صاحبان فیلم‌های آماده اکران به نمایش فیلم‌های خود سبب شد سالن‌های سینما در هنگام فعالیت هم مخاطب زیادی نداشته باشند و همین ورشکستگی و تمایل به تغییر کاربری برخی سینماها را نیز در پی داشته است.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها