{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

سریال Ratched پسش درآمدری بر فیلم «دیوانه از قفس پرید»

سریال Ratched پسش درآمدری بر فیلم  «دیوانه از قفس پرید»
کدخبر : 8199

اگر از طرفداران فیلم دیوانه از قفس پرید و شخصیت‌های آن بودید، سریال رچد را از دست ندهید تا با کاراکتر پرستار میلدرد رچد بیشتر آشنا شوید.

سریال Ratched تریلری روانشناختی محصول سال 2020 است که توسط ایوان رومانسکی (Evan Romansky) ساخته شده و نقش اصلی آن را سارا پلسون (Sarah Paulson) بازی می‌کند. این اثر پیش درآمدی بر فیلم One Flew Over the Cuckoo’s Nest محصول سال 1975 به کارگردانی میلوش فورمن (Miloš Forman) است؛ فیلمی که بر اساس رمانی به همین نام نوشته کن کیسی (Ken Kesey) ساخته شده بود. داستان سریال رچد روی شخصیت میلدرد رچد تمرکز دارد و اتفاقات قبل از فیلم را به تصویر می‌کشد.

این مجموعه قرار است در دو فصل ساخته شود و تاکنون فصل اول آن در 8 قسمت در تاریخ 18 سپتامبر 2020 مصادف با 28 شهریور 1399 از نتفلیکس منتشر شده است.

فیلمبرداری اولین فصل سریال رچد، در اوایل سال 2019 در لس آنجلس و استودیوی قرن بیستم فاکس انجام شد. یکی از مکان‌های فیلمبرداری و لوکیشن‌های سریال رچد، خانه‌ی تاریخی آدامسون در مالیبو بود. خانه‌ی آدامسون حالا به آسایشگاه روانی تالسون تبدیل شده بود، تا به شکلی عجیب بار دیگر تصویری ماندگار از پرستار رچد را در شکلی متفاوت عرضه کند.

داستان مجموعه تلویزیونی Ratched در واقع به ریشه‌های شخصیت پرستار میلدرد رچد که اولین بار او را در فیلم دیوانه از قفس پرید یا پرواز برفراز آشیانه فاخته دیده بودیم می‌پردازد. در سال 1947 میلدرد به امید استخدام در یک بیمارستان روانی پیشرو که در آن آزمایشات نوین و ترسناکی انجام می‌شود، به کالیفرنیای شمالی می‌رود.

میلدرد در ابتدا خودش را به عنوان یک پرستار نمونه نشان می‌دهد، اما رفته رفته و وقتی که در این مرکز سلامت روان مشغول به کار می‌شود، جنبه‌های تاریک شخصیتش را نمایان می‌سازد. کاراکتر میلدرد رچد نشان می‌دهد که هیولاهای واقعی به همین شکل به دنیا نمی‌آیند، بلکه شخصیت شیطانی آنها آرام آرام شکل می‌گیرد و ساخته می‌شود.

در این سریال بازیگران مشهوری همچون سارا پلسون در نقش پرستار میلدرد رچد، فین ویتراک در نقش ادموند تولسون، سینتیا نیکسون در نقش گووندولین بریگز، جان جان بریونز در نقش دکتر ریچارد هانوور نقش آفرینی می‌کنند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها