{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

دردسرهای سمفا و ضرر ۵۰۰ میلیونی «قهرمان» در یک روز

دردسرهای سمفا و ضرر ۵۰۰ میلیونی «قهرمان» در یک روز
کدخبر : 8205

پخش کننده فیلم اصغر فرهادی گفت: زیرساخت‌های ضعیف سامانه "سمفا" علاوه بر قطع سیستم بلیت فروشی و ضرر ۵۰۰ میلیونی در فروش روز جمعه فیلم «قهرمان»، باعث دعوا و برخوردهای فیزیکی نیز در برخی سینماها شد.

به گزارش هنر ام‌روز، سعید خانی در گفت‌وگویی با ایسنا بیان کرد: پیش از آنکه سمفا (سامانه مدیریت فروش و اکران سینما) راه بیفتد یک سامانه دیگر وجود داشت که ضعف آن اتصال تنها یک سایت یعنی سینما تیکت بود. در سال‌های گذشته بحث بر سر این بود که سامانه‌های فروش بیشتر شوند و با راه‌اندازی سامانه سمفا سایت‌های بلیت فروشی دیگری اضافه شدند، اما متاسفانه زیرساخت‌های سمفا هنوز آماده نیست و کار به جایی رسیده که می‌بینیم رییس پیشین سازمان سینمایی آمد ابرو را درست کند اما چشمش را هم کور کرد. البته نکته مهم‌تر این است که دوستان دو سال وقت داشتند بعد از جشنواره فجر سال ۹۸ داد نقاط ضعف این سامانه را برطرف کنند ولی این کار انجام نشد.

او افزود: به دلیل قطع سامانه سمفا در روز گذشته‌ (هفتم آبان) در کل کشور فقط ۴۰ هزار بلیت سینما فروخته شد، در حالی که ما روزهایی را در سال‌های اخیر داشتیم که مثلاً سینما کورش فقط در یک روز بیش از ۳۰ هزار قطعه بلیت فروخته است و از این پس ممکن است روزهایی را در پیش داشته باشیم که بیش از صدهزار بلیت فروخته شود. اگر وضع اینطور باشد آن روز بر سر سامانه سمفا چه خواهد آمد؟ چون مشکل اینجاست که وقتی تعداد مراجعان بالا می‌رود سرور سمفا از دسترس خارج و خرید بلیت با مشکل مواجه می‌شود. مسئله بغرنج‌تر اینجاست که در این شرایط بعضی سینماها حتی به صورت آفلاین هم نمی‌توانند بلیت بفروشند. خود من دیشب در سینما کوروش دیدم جماعتی در صف بودند اما نمی‌توانستند بلیت تهیه کنند. این ماجرا باعث سردرگمی مردم برای خرید بلیت و در بعضی جاها به دعوا و برخورد فیزیکی هم منجر شده است.

مدیر دفتر پخش خانه فیلم همچنین گفت: خواهش من از رئیس سازمان سینمایی (محمد خزاعی) این است که هر چه سریع‌تر به این مسئله ورود کند و در این شرایطی که سینما هزار مشکل اقتصادی و کرونایی دارد، این سامانه را اصلاح کند. نگرانی ما از این است که الان فقط دو فیلم «قهرمان» و «دینامیت» روی‌ پرده هستند، اگر در هفته‌های آینده قرار باشد فیلم‌های بیشتری به چرخه اکران اضافه شوند آن وقت چه اتفاقی خواهد افتاد؟ علاوه بر این ما بجز روزهای پایان هفته، سه‌شنبه را نیز پیش‌رو داریم که قطعاً با حجم گسترده‌ای از مخاطبان مواجه هستیم  و امیدواریم شرایط طوری نشود که دوباره سرور سمفا از دسترس خارج شود.

طبق اطلاعات سمفا، فروش فیلم «قهرمان» که از روز پنجم آبان روی پرده رفته، تاکنون به حدود دو میلیارد تومان رسیده است.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها