{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

تیزر فیلم های سینمایی از تلویزیون پخش می شود؟

تیزر فیلم های سینمایی از تلویزیون پخش می شود؟
کدخبر : 8236

در حالی که رییس جدید سازمان صدا و سیما اولین جلسه رسمی خود را با برخی اهالی سینما برگزارکرده، اما از سوی این سازمان هیچ حمایت جدی برای فیلم‌های در حال اکران دیده نمی‌شود و صاحبان فیلم‌ها نسبت به وضعیت پخش تیزرهای سینمایی گله‌مند هستند.

به گزارش هنر ام‌روز، پس از گذشت یک سال و نیم رکود در سینما مدتی است کور سوی امیدی برای بازگشت رونق به گیشه بین سینماداران و صاحبان فیلم‌هایی که متقاضی اکران می‌شوند به وجود آمده است. بسیاری از مدیران سالن‌های سینمایی تاکید دارند که بجز اکران فیلم‌های خوب، مهم‌ترین مسئله برای آشتی مخاطبان با سینما این است که مردم از باز بودن سالن‌های سینما آگاه شوند، اما از رسانه ملی که گسترده‌ترین اطلاع‌رسانی را می‌تواند در این‌باره انجام دهد آنچنان که انتظار بوده اقدامی دیده نشده است.

در ماه‌های گذشته اکران فیلم کمدی «دینامیت» سبب شد که وضعیت فروش سینما کمی تغییر کند. این فیلم که از تیر ماه روی پرده آمده تاکنون بیش از ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بلیت فروخته که همین هم با تبلیغ‌های مجازی و علاقه‌مندی خود مخاطبان به دست آمده است. در  این بین برای رونق بیشتر سینما، امید سینمادارها به اکران فیلم جدید اصغر فرهادی نماینده سینمای ایران در اسکار است که از شروع اکران یعنی روز پنجم آبان تا کنون بیش از ۲ میلیارد تومان فروش داشته است. در کنار این فیلم قرار بود «گشت سه» ساخته سعید سهیلی هم اکران شود که تاکنون این اتفاق عملی نشده ولی قرار است از روزهای آینده به مرور حدود ۱۰ فیلم وارد چرخه اکران شوند. این در حالی است که تقریباً هیچ کدام از فیلم‌هایی که اخیراً روی پرده آمدند تیزری در تلویزیون نداشتند.

دراین‌باره مدیر دفتر پخش «خانه فیلم» که مسئولیت اکران دو فیلم «قهرمان» و «دینامیت» را برعهده دارد به ایسنا می‌گوید:  متاسفانه مدت‌هاست که تلویزیون به فیلم‌های سینمایی تیزر نمی‌دهد و اساساً ارتباط خوبی با سینما ندارد. ما برای «دینامیت» تیزر دادیم ولی پخش نکردند به همین دلیل برای «قهرمان» دیگر هیچ اقدامی نکردیم.

سعید خانی ادامه می‌دهد: تقریباً دو سالی می‌شود که در دوران کرونا، صدا و سیما شمشیر را از رو برای سینما بسته است. قبلا آن‌ها فیلمی را می‌دیدند و به لحاظ تأثیرگذاری و فرهنگی بودن تعدادی تیزر رایگان می‌دادند که کف آن ۵۰ تیزر بود و برای فیلم‌های مثلا دفاع مقدسی حدود 500 تیزر. اما گاهی هم جوری رفتار کرده‌اند که انگار منت بر سر سینما می‌گذارند؛ مثلا گفتند سه میلیارد تومان تیزر به فیلم‌ها می‌دهند، که البته وقتی آن تیزر را دو بار در یک زمان و موقعیت خوب (قبل از یک سریال) پخش کنند تمام می‌شود! 

وی اضافه می‌کند: برای فیلم «دینامیت» هم که تیزر دادیم، گفتند از نظر آن‌ها محصول ارزشمندی نبوده تا بخواهند تیزر رایگان بدهند. برهمین اساس متاسفانه رویکرد حمایتی از سینما در تلویزیون صورت نگرفته و امیدواریم با حضور آقای جبلی (رییس جدید صدا و سیما) حمایت بیشتری از سینما صورت گیرد تا دست‌کم مردم بدانند که سینماها باز هستند.

همچنین علی سرتیپی - مدیرعامل فیلمیران و پخش کننده فیلم «درخت گردو» - هم می‌گوید: آخرین فیلمی که برای پخش تیزر تلویزیونی داریم «درخت گردو» بود، اما تعداد قابل توجهی پخش نکردند و فقط در چند روز اول اکران تیزر پخش شد که برای فیلم هیچ فایده‌ای نداشت.

به گزارش ایسنا، هفتم مهرماه پیمان جبلی در اولین روز مدیریت رسمی خود در سازمان صدا و سیما، نخستن جلسه رسمی‌اش را با چند تهیه کننده سینما برگزار کرد.

در آن دیدار با حضور غلامرضا موسوی، سید ضیاء هاشمی، مرتضی شایسته، محسن جاهد، ابوالحسن داودی و مرتضی شمسی، تهیه‌کنندگان سینما دیدگاه‌های خود را در خصوص چگونگی کمک بیشتر رسانه ملی به سینماگران از جمله تمرکز تصمیم‌گیری برای موضوع تیزرهای تبلیغی برای محصولات فرهنگی همچون فیلم‌های سینمایی، ارتقای تولید مشترک بین سینما و تلویزیون، مشارکت سینماگران در تولید برنامه‌های سینمایی تلویزیون، افزایش مبالغ خرید حق پخش محصولات سینمایی توسط تلویزیون و نیز بازگشت مسئولیت رسیدگی به شبکه نمایش خانگی و مجوزهای آن به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کردند، که البته این مورد آخر در خبر منتشر شده از سوی روابط عمومی صدا و سیما حذف شده بود.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها