{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

هفت پیشنهاد برای ترسیدن در شب هالووین

هفت پیشنهاد برای ترسیدن در شب هالووین
کدخبر : 8262

درست است که «هالووین» رسم‌ورسومی است برای آن‌ور آبی‌ها اما در این سال‌های اخیر بهانه‌ی خوبی شده برای ترسیدن، ترساندن و سرگرم‌های وحشت‌انگیز.

به گزارش هنر ام‌روز، به قول «اچ. پی. لاوکرفت»، نویسنده‌ی مشهور ژانر وحشت، وحشت قدیمی‌ترین احساس بشر است و وحشت از ناشناخته‌ها، اصلی‌ترین ترس انسان است. پیشنهاد ویژه‌ی ما برای هالووین این هفت گوهر تراش‌نخورده‌ی ادبیات، سینما و تلویزیون در ژانر وحشت به انتخاب «فرزین سوری» از صفحه‌ی اینستاگرام جعبه است.

یک مینی سریال تسخیر عمارت هیل

هفت پیشنهاد برای ترسیدن در شب هالووین

اگر از آن آدم‌هایی هستید که از وحشت کلاسیک لذت می‌برید احتمالا اسم این سریال «مایک فلنگان» و سریال بعدی اش «تشخیر عمارت بلای» را شنیده اید. فلنگان به تازگی به نت فلیکس پیوسته و به نظر می‌رسد این کارگردان خوش آتیه و خوش سلیقه قرار است برای خودش در جهان وحشت، نامی ماندگار داشته باشد. همان طور که از اسم سریال مشخص است با ژانر وحشت ارواح رو به رو هستیم. دیدن این سریال را به خصوص به هواداران سینمای وحشت ژاپن و دوست داران فیلم‌های حلقه و کینه پیشنهاد می‌کنم.


یک مجموعه کتاب دیگری

هفت پیشنهاد برای ترسیدن در شب هالووین

داستان مجموعه دیگری در مورد مدرسه‌ای است که دانش آموزان آن یکی یکی و به ترتیبی مرموز، ولی وحشت انگیز کشته می‌شوند. مرگ‌هایی که در ظاهر حادثه‌ای بیش نیستند. اصلا شاید از سر بدشناسی باشند. ولی ترتیب اتفاق افتادشان غیرعادی است. بهنظر می‌رسد نفرینی در کار است. داستان از آن «افسانه‌هایی شهری» است که شاید شما هم ازگوشه و کنار شنیده باشید. از همان قتل‌هایی مرموزی که خبرشان می‌پیچد، ولی هرگز حل نمی‌شود.


یک فیلم بدخیم

هفت پیشنهاد برای ترسیدن در شب هالووین

هواداران قدیمی «جیمز وان» او را به خاطر فیلم هایی، چون اره و اینسیدیوس می‌شناسند. هوادران جدیدترش او را به عنوان نابغه‌ی پشت مجموعه فیلم‌های کانجرینگ و راهبه میشناسند. شاید هرکس دیگری بود تا به حال ایده‌های وحشتش ته کشیده بود. ولی جیمز وان در سال ۲۰۲۱ با یک فیلم تازه‌ی بی نظیر ماجرایی وحشت برگشته است. بدخیم ترسناک نیست، این فیلم پر از پیچش‌های داستانی است که شگفت زده تان می‌کند.


یک سریال تابستان سیاه

هفت پیشنهاد برای ترسیدن در شب هالووین

بهتان حق می‌دهم وقتی سراغ سریال می‌روید زیر لب بگویید: «عالی شد. یک سریال زامبی خسته کننده‌ی دیگر.»، ولی این سریال تمامی کلیشه‌های ذهنی شما را به چالش می‌کشد. ممکن است ناخودآگاه آن را با «مردگان متحرک» مقایسه کنید. ولی هر قدر سریال جلوتر می‌رود واضح‌تر میشود که با چه ترکیب عجیب ومتفاوت و ترسناکی از ژانر زامبی طرف هستیم. به خصوص در فصل دوم که سریال از تمامی توقعات طرفدارانش جلو زده است. این سریال بی نظیر را از دست ندهید.


یک فیلم شیون

هفت پیشنهاد برای ترسیدن در شب هالووین

حالا که بازار سینما و تلویزیون کره خیلی گرم است، بد نیست سری هم به این فیلم کمتر دیده شده از «ناهانگ جین» بزنید. این فیلم با بازیگرانی بی نظیر اول از همه شاید شما را به یاد «خاطرات قتل» بونگ جون هو بیندازد. اما فیلم کاملا در ژانر وحشت قرار می‌گیرد و مثل بیشتر آثار خوب سینمای کره‌ی جنوبی، کسانی را که به سینمای آمریکایی عادت دارند شگفت زده می‌کند. نحوه‌ی داستان گویی فیلم و کندی روایت به ترتیبی است که وحشت را به آرامی و سر حوصله به جان شما می‌اندازد.


یک فیلم کندی من

هفت پیشنهاد برای ترسیدن در شب هالووین

همه‌ی ما وقتی بچه بودیم از یکی از قصه‌هایی که اقوام و فامیل برایمان در مورد موجودات خیالی تعریف کرده اند ترسیده ایم. داستان در مورد آن وحشت خام و فلج کننده‌ی همان قصه‌هایی است که نمیگذاست شب با خیال راحت به دستشویی برویم. کندی من حاصل همکاری «نیا دکوستا» و «جوردن پیل» است. جوردن پیل آثار بی نظیری مثل «برو بیرون» را ساخته است. فیلم از نظر بصری یکی از زیباترین و متفاوت‌ترین فیلم‌های وحشت چند سال اخیر است.


یک کتاب احضار کطولحو

هفت پیشنهاد برای ترسیدن در شب هالووین

شاید برایتان سوال باشد که طرفداران ادبیات وحشت برای این که خیلیخودشا را بترسانند سراغ چه کتاب‌هایی می‌روند. نویسنده‌هایی مثل ادگار الن پو و استفن کینگ همیشه می‌توانند شما را بترسانند و انتخاب‌های خوبی هستند. ولی اگر دوست دارید سری به سرچشمه‌های وحشت بزنید و توی چشم‌هایی دلهره‌ی کیهانی نگاه کنید هنوز دود از کنده‌ی «اچ. پی. لاوکرفت» بلند می‌شود برای همین کتاب‌های کطولحو را از دست ندهید.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها