{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

سینمای ایران از چه جهت سوم است ؟

سینمای ایران از چه جهت سوم است ؟
کدخبر : 8535

در دومین روز از برگزاری جشنواره سینمای ایران در شانتیئی فرانسه، کنفرانس «سینما؛ آیینه روح ایرانی» با حضور کارگردانان ایرانی و فرانسوی و سید علیرضا خلیلی، دبیر جشنواره برگزار شد.

به گزارش هنر ام‌روز، در این کنفرانس درباره موضوعاتی چون آینده سینمای ایران ، معضلات سینمای ایران، جوانان و سینمای ایران، نقش زنان در سینمای ایران بحث و گفتگو شد.

روح الله حسینی استاد دانشگاه تهران و رئیس دپارتمان مطالعات اروپا و آمریکای دانشکده مطالعات دانشگاه تهران در این کنفرانس در خصوص تحولات اخیر سینمای ایران، گفت: چرا در خبرنامه  فوکوس که یک گزارش سالیانه از جشنواره کن است سینمای ایران در سه خط بعد از سینمای عربستان و امارات معرفی می شود، در حالی که سینمای ایران یکی از پرقدرت مند ترین سینماها دنیاست.

«آلن برونه»، نویسنده، سینماگر وکارشناس فرانسوی سینمای ایران هم در این کنفرانس گفت: به گفته محققین آمریکایی، سینمای ایران سومین سینمای پرتعداد از لحاظ کارگردانان زن است که این  بسیار جای خرسندی دارد.سینمای ایران از چه جهت سوم است ؟

در ادامه برنامه های روز دوم جشنواره، به دعوت رئیس کاخ و موزه شانتیئی، کارگردانان حاضر در جشنواره از این  موزه، مجموعه تاریخی و گنجینه بازدید کردند.

اتفاق جالب توجه در این بازدید برای کارگردانان و میهمانان جشنواره این بود که مجموعه نفیس شاهنامه‌ای که متعلق به قرن ۱۶ و منحصر به فرد است برای میهمانان نمایش داده شد. این شاهنامه سال ۱۸۶۰ میلادی خریداری شده و از آن زمان تاکنون در این کاخ- موزه نگهداری می‌شود.

سینمای ایران از چه جهت سوم است ؟

جشنواره سینمای ایران در شانتیئی از ۱۳ الی ۱۶ آبان ماه سال جاری در کشور فرانسه به ابتکار مرکز «ایران و فرانسه» و با همکاری شهرداری شانتیئی و مجموعه کاخ تاریخی این شهر و چندین نهاد دیگر فرانسوی در دو بخش رقابتی و غیر رقابتی برگزار می‌شود.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها