{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

آنها در زیر بمب و موشک از گرسنگی می‌میرند!

آنها در زیر بمب و موشک از گرسنگی می‌میرند!
کدخبر : 8910

سوء تغذیه و گرسنگی کودکان یمنی در اثر جنگ و محاصره‌های جنگی، سوژه یک مستند نامزد اسکار شده است.

به گزارش هنر ام‌روز، قربانیان زیادی در یمن بر اثر اصابت موشک‌های جنگی جان خود را از دست داده‌اند اما عده زیادی هم هستند که قربانی بمب و موشک نشده‌اند، آن‌ها از سوء تغذیه و گرسنگی شدیدی رنج می‌برند که ناشی از محاصره‌های جنگ است.

اسکای فیتز جرالد، با دوربینش، روایتی از این افراد را ثبت کرده است. او شواهدی دردناک از خشونت و وحشیگری نیروهایی که به یمن حمله‌ور شده‌اند را در مستندی به نام "Hunger ward" ـ «سپر گرسنگی» ـ به تصویر کشیده است.

در این مستند اشاره شده که به گزارش بانک جهانی، هر ساعت، ۶ کودک یمنی در اثر جنگی که هفت سال است طول کشیده قربانی می‌شوند.

در این مستند که نامزد اسکار ۲۰۲۱ است، یک دکتر و یک پرستار دو شاهد اصلی هستند که تلاش می‌کنند کودکان را از سوء تغذیه و گرسنگی نجات دهند. اما آن‌ها اعتراف می‌کنند که کارشان در شرایط دشواری که یمن دارد، برای نجات غیرنظامیانی که به اردوگاه‌ها پناه آورده‌اند، تقریبا غیرممکن است.

اسکای فیتز جرالد که کارگردان این مستند است می‌گوید، هدفشان از ساخت این مستند تحت تاثیر قرار دادن فکر و قلب مخاطبان و نشان داددن تصویری مستند از شرایط دشوار یمن بوده است تا شاید سبب کاهش درد و رنج جنگ یمن شود که تا حد زیادی فراموش شده است.

این کارگردان در سال ۲۰۱۵ مستندی درباره سوریه به نام «۵۰ فوت از سوریه» ساخته و در سال ۲۰۱۸ نیز مستندی به نام «قایق نجات» درباره مهاجرن شمال آفریقا را تولید کرده است. اکنون او با ساخت مستند «سپر گرسنگی» سه‌گانه خود را تکمیل کرده است.

آنها در زیر بمب و موشک از گرسنگی می‌میرند!
 اسکای فیتز جرالد

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها