{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

جادوگری که کریسمس، دنیا را سورپرایز می‌کند

جادوگری که کریسمس، دنیا را سورپرایز می‌کند
کدخبر : 8978

قسمت ویژه گردهمایی بازیگران فیلمهای هری پاتر به زودی پخش خواهد شد!

به گزارش هنر ام‌روز، در خبری غیر منتظره کمپانی برادران وارنر اعلام کرد به مناسبت ۲۰مین سالگرد پخش اولین فیلم هری پاتر، قسمت ویژه گردهمایی بازیگران این سریال در روز سال نو یعنی ۱ ژانویه پخش خواهد شد. به همین بهانه مروری به بهترین قسمت‌های این فیلم داریم.

هری پاتر و تالار اسرار/ Harry Potter and the Chamber of Secrets

جادوگری که کریسمس، دنیا را سورپرایز می‌کند

این قسمت هری پاتر سرشار از جذابیت‌های کودکانه است. تالار اسرار با ۱۶۱ دقیقه، طولانی‌ترین قسمت مجموعه فیلم‌های هری پاتر است، اما نتوانسته تمام موضوعاتی که در کتاب مطرح شده را روایت کند. این کتاب آخرین فیلم این مجموعه فیلم است که تا این حد به کتاب وفادار مانده است. با این حال هاگوارتز هیچ وقت تا به این حد دوست‌داشتنی نبوده است. تالار اسرار و باسیلیسک سحرآمیز و تماشای جیسون آیزکس در نقش لوسیوس مالفوی نیز خالی از لطف نیست.


هری پاتر و سنگ جادو / Harry Potter And The Philosopher’s Stone

جادوگری که کریسمس، دنیا را سورپرایز می‌کند

«هری پاتر و سنگ جادو» یک فیلم سرزنده و رنگارنگ است که به عنوان اولین فیلم از یک مجموعه فیلم بی‌نظیر عمل کرده است، هرچند که باید اعتراف کرد کریس کلمبوس به‌اندازه کافی در طول دوران حرفه‌ایش مورد تحسین قرار نگرفته است، به‌خصوص برای ساخت اولین فیلم هری پاتر. او به خوبی توانست الگویی برای ادامه مسیر ترسیم کند و دنیای جادویی جی. کی. رولینگ را با وضوح تمام و به طرزی دوست‌داشتنی به تصویر بکشد.


هری پاتر و یادگاران مرگ - قسمت اول/ Harry Potter And The Deathly Hallows Part ۱

جادوگری که کریسمس، دنیا را سورپرایز می‌کند

قسمت اول هری پاتر و یادگاران مرگ سعی دارد تمام آن‌چه طی شش فیلم ابتدایی هری پاتر مطرح شده بود جمع‌بندی کند. اما چیزی که کمبود آن در این فیلم حس می‌شود عدم رخ دادن اتفاقات مهم است و باید گفت این قسمت بیشتر سعی دارد فضا را برای اتمام حماسه هری پاتر مهیا کند.


هری پاتر و شاهزاده دورگه/Harry Potter And The Half-Blood Prince

جادوگری که کریسمس، دنیا را سورپرایز می‌کند

داستان یکی مانده به آخر هری پاتر و آخرین داستانی که در هاگوارتز روایت می‌شود، با قدرت گرفتن دوباره‌ی ولدمورت، بخش تاریک این مجموعه فیلم را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. علاوه بر این با بزرگ شدن هری، هرمیون و رون به جنبه‌ی کمدی عاشقانه این فیلم‌ها نیز می‌افزاید. در پایان این قسمت شاهد مرگی دلخراش هستیم که نه‌تن‌ها جسارت قاتل، بلکه جسارت کارگردان در نمایش آن ستودنی است.


هری پاتر و محفل ققنوس/Harry Potter And The Order Of The Phoenix

جادوگری که کریسمس، دنیا را سورپرایز می‌کند

کارگردان دیوید ییتس در اولین فیلم از شش فیلمی که تا به امروز در این مجموعه فیلم ساخته است، دنیای جادو و دنیای عادی را به زیبایی با هم مخلوط کرده است که نتیجه‌ای هیجان‌انگیز داشته است- لحظه‌ای که هری و چند نفر از اعضای محفل با جارو از روی کاخ وست مینستر می‌گذرند هنوز هم هیجان‌انگیز است. علاوه بر این، بازی بی‌نقص ایملدا استنتون در نقش دلورس آمبریج ما را با یکی از منفورترین کاراکتر‌های تاریخ سینما روبرو کرده است؛ یک زن روانی با لباسی صورتی که شاید بیشتر از ولدمورت منفور باشد. بیش از این قصد نداریم داستان را لو دهیم، اما هری پاتر و محفل ققنوس یکی از بهترین آثار اقتباسی از روی یک کتاب لقب گرفته است.


هری پاتر و یادگاران مرگ – قسمت دوم/Harry Potter And The Deathly Hallows Part ۲

جادوگری که کریسمس، دنیا را سورپرایز می‌کند

تمام این سال‌ها منتظر دیدن این فیلم بودیم و آخرین قسمت «هری پاتر» هم به هیچ وجه ما را ناامید نکرد. به جز ماجرای هیجان‌انگیز فرار از گرینگوتز بر روی اژد‌ها در پرده‌ی اول فیلم، بیشتر «هری پاتر و یادگاران مرگ ۲» درباره‌ی نبرد هاگوارتز است؛ بزرگ‌ترین دوئل جادوگری فیلم که در آن نیرو‌های تاریک به هاگوارتز هجوم می‌آورند و قهرمان‌های مورد علاقه‌مان به مبارزه با آن‌ها می‌پردازند و برخی از آن‌ها از دنیا می‌روند. برخلاف اکثر فیلم‌های هری پاتر، این قسمت می‌توانست زمان بیشتری داشته باشد تا شاهد مرگ ناگهانی برخی از شخصیت‌های محبوبمان نباشیم.


هری پاتر و زندانی آزکابان/ Harry Potter And The Prisoner Of Azkaban

جادوگری که کریسمس، دنیا را سورپرایز می‌کند

هری پاتر و زندانی آزکابان یکی از محبوب‌ترین قسمت‌های این مجموعه است. این نکته که این فیلم بر اساس یکی از بهترین و به طور خاص تنها کتاب بدون ولدمورت این مجموعه ساخته شده است، تنها دلیل اینکه «هری پاتر و زندانی آزکابان» یکی از بهترین فیلم‌های این مجموعه است، نیست. در حقیقت حضور کارگردان آلفونسو کوآرون است که حال و هوایی که کریس کلمبوس در دو فیلم اول ایجاد کرده است را بهبود بخشیده و به هاگوارتز و ساکنانش کمی طنز و حال و هوایی جدید اضافه می‌کند.


هری پاتر و جام آتش/Harry Potter And The Goblet Of Fire

جادوگری که کریسمس، دنیا را سورپرایز می‌کند

چهارمین فیلم «هری پاتر» هیجان‌انگیز‌ترین فیلم این مجموعه است و با وجود مسابقات سه جادوگر که صحنه‌هایی خارق‌العاده را به همراه دارد، یکی از اکشن‌ترین فیلم‌های این مجموعه است. با وجود اژدها‌ها و مردم دریایی، «جام آتش» از هر چیزی که یک فیلم خوب نیاز دارد بهره برده و صحنه‌های اکشن بی‌نظیری را به تصویر می‌کشد. هری پاتر و جام آتش را می‌توان نقطه عطف این حماسه نامید؛ جایی که هری پاتر دیگر یک بچه نیست و حالا باید برای نجات دنیا مبارزه کند. هری پاتر و جام آتش فیلمی است که به زیبایی ماجرا‌های نیمه‌ی اول داستان را با بخش تاریک فیلم‌های بعدی و حضور ولدمورت ارتباط می‌دهد. به همین خاطر به جرئت می‌توان گفت هری پاتر و جام آتش بهترین فیلم مجموعه فیلم‌های «هری پاتر» است.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها