{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

"بازگشت" پس از ۱۲ سال غیبت!

"بازگشت" پس از ۱۲ سال غیبت!
کدخبر : 9143

فیلم سینمایی «بازگشت» داستان دو پسر بچه است که با مادر و مادربزرگشان زندگی می‌کنند و با بازگشت پدر پس از ۱۲ سال آرامش خانواده از بین می‌رود.

به گزارش هنر ام‌روز، «بازگشت» فیلمی به کارگردانی آندری زویاگینسف و نویسندگی ولادیمیر موبیسینکو و الکساندر نووتوتسکی است که در سال ۲۰۰۳ در کشور روسیه ساخته شده است. آندری زویاگینسف کارگردان و بازیگر روسی که پس از ساخت یک مجموعه تلوزیونی با نام «اتاق تاریک» این فیلم را به عنوان اولین فیلم بلند خود ساخت و توانست تحسین مخاطبان و منتقدان بسیاری را به دست آورد. «النا» ساخته ۲۰۱۰، «لویاتان» ساخته ۲۰۱۴ و «بی‌عشق» ساخته ۲۰۱۷ از دیگر فیلم‌های مهم این فیلم‌ساز کم‌کار به حساب می‌آید. این درام روسی توانسته ۲۸ جایزه از بسیاری از جشنواره‌های بین‌المللی از جمله بهترین فیلم خارجی زبان از جشنواره «گلدن گلوب» و بهترین فیلم سال از جشنواره فیلم «ونیز» را از آن خود کند. ولادیمیر گالین، ایوان دوبرونراوو و کونستانتین لاوروننکو، بازیگران اصلی این فیلم هستند.

زویاگینسف فیلم‌سازی است که با ساخت همان اولین فیلم خود یعنی «بازگشت» توانست نظر اهالی سینما را به خود جلب کند و خود را به عنوان یک کارگردان آینده‌دار معرفی کند. او که از منظر سبک فیلم‌سازی با کارگردان بزرگ کشور روسیه، آندری تارکوفسکی، مقایسه می‌شود، فیلم‌هایش از نظر ویژگی‌های بصری بسیار قوی و قابل توجه است. زویاگینسف تمامی این تصاویر خیره‌کننده در فیلم‌هایش را مدیون فیلمبردار همیشگی خود میخائیل کریچمان است که تقریبا در ساخت تمامی فیلم‌های خود با او همکاری داشته است.

«بازگشت» داستان دو پسر بچه به نام آندره و ایوان است که با مادر و مادربزرگ خود در یک روستای کوچکی در شمال روسیه زندگی می‌کنند. پدر خانواده پس از ۱۲ سال غیبت باز می‌گردد و با بازگشتش آرامش خانواده را برهم می‌زند. پدر برای سه روز با فرزندان خود عازم یک سفر کوتاه می‌شود و در این سفر این دو برادر با پدری که هرگز او را ندیده بودند، آشنا می‌شوند.

آندره و ایوان پر از سوال‌های بی‌جواب هستند. مادر با بازگشت پدر به زندگی آن‌ها سکوت می‌کند و این دو برادر با پدری روبه‌رو می‌شوند که به هیچ عنوان با قصه‌هایی که مادر از پدرشان برای آن‌ها تعریف کرده هم‌خوانی ندارد. آندره از بازگشت پدر خوشحال است، اما ایوان به هیچ عنوان دل خوشی از پدر خود ندارد و نمی‌تواند بداخلاقی‌های پدر را پس از یک غیبت طولانی و غیر موجه تحمل کند. عشق و نفرت در این فیلم درهم تنیده شده است و کشمکش میان پدر و فرزندانش را تشدید می‌کند.

فیلم‌ساز دغدغه‌های فلسفی و انسان‌شناسانه‌ خود را در قالب یک درام بی‌نظیر بیان می‌کند. زویاگینسف در این فیلم زیاده‌گویی نمی‌کند و با یک فیلمنامه‌ قوی و قاببندی‌های چشم‌نواز، فیلمی کامل و خوش‌ساخت را برای مخاطبان سینما به نمایش گذاشته است و خود را به عنوان یک کارگردان کاربلد به دنیا معرفی می‌کند.

فیلم سینمایی «بازگشت» توانسته است از مخاطبان بانک اطلاعات اینترنتی فیلم‌ها امتیاز ۸ از ۱۰ را به دست آورد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها