{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

تلویزیون و پلتفرم‌ها به کمک سینما بیایند

تلویزیون و پلتفرم‌ها به کمک سینما بیایند
کدخبر : 9767

ابراهیم اصغری با اشاره به اینکه چاره‌ای جز اکران تعداد بالای فیلم‌ها در زمانی محدود وجود ندارد، گفت: تلویزیون و پلتفرم‌ها باید به کمک بیایند تا بخشی از خسارت وارده به آثار سینمایی جبران شود.

به گزارش هنر ام‌روز، ابراهیم اصغری، تهیه‌کننده سینما که این روزها فیلم سینمایی « تک تیرانداز » را بر پرده سینماها دارد، اظهار داشت: به نظر من برنامه‌ریزی که امروز برای اکران سینماها در نظر گرفته شده، برنامه‌ریزی در شرایطی است که انتخاب‌های چندانی برای اعضای شورای صنفی نمایش وجود ندارد.

اصغری خاطرنشان کرد: به دلیل تعطیلی طولانی مدت سینماها و محدودیت‌هایی که این شرایط به وجود آورده فیلم‌های بسیاری در صف اکران هستند و شاید راهی جز اکران تعداد بالایی از این آثار به صورت همزمان باقی نمانده باشد و با توجه به محدودیت‌ سالن‌های سینمایی که داریم قطعاً نمی‌توان این وضعیت را ایده‌آل دانست اما چاره‌ای هم نداریم و باید برنامه‌ریزی صورت بگیرد که حدود 200 فیلم متقاضی اکران شرایط نمایش در سالن‌های سینما را پیدا کنند. قطعاً در این شرایط بسیاری از آثار زیان می‌بینند و تعداد آثاری که به سود می‌رسند بسیار اندک خواهد بود.

تلویزیون و پلتفرم‌ها به کمک سینما بیایند

این تهیه‌کننده در ادامه اظهاراتش تأکید کرد: در این شرایط انتظاری که از پلتفرم‌ها و تلویزیون می‌رود این است که به کمک سینما بیایند. پلتفرم‌ها می‌توانند شرایطی را فراهم کنند که فیلم‌ها پس از اکران در سالن‌های سینما بتوانند به صورت آنلاین اکران خود را ادامه دهند و تا حدی خسارت وارد شده جبران شود و تلویزیون نیز می‌تواند با خرید آثاری که قابلیت پخش در این رسانه را دارند کمک قابل‌توجهی به فیلم‌ها در این شرایط کند.

او افزود: همکاری پلتفرم‌ها و تلویزیون با سینما در این شرایط می‌تواند به بازگشت بخشی از سرمایه تولیدکنندگان کمک کند و حتی این اتفاق به نفع پلتفرم‌ها هم خواهد بود چراکه حداقل درآمدی نیز برای آن‌ها خواهد داشت و تلویزیون که پیش‌تر خیلی ارزان فیلم‌ها را خریداری می‌کرد با رقم بیشتری می‌تواند آثار را از تولیدکنندگان بخرد و با پخش فیلم‌های سینمایی جذب مخاطب کند.

اصغری درباره اکران فیلم سینمایی «تک تیرانداز» گفت: فیلم «تک تیرانداز» ابتدای سال در تلویزیون پخش شد و به واسطه این اتفاق نسخه‌های قاچاق این فیلم در دسترس عموم قرار گرفت و طبیعتاً در میزان فروش فیلم تأثیر منفی داشته که به هر حال با وجود این شرایط از آنجا که فیلم برای نمایش بر پرده سینما ساخته شده اصرار داشتیم که فیلم اکران شود ولی پیش‌بینی می‌کردیم که فروش چندانی حاصل نخواهد شد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها