{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

اسپایک لی می‌خواست نخل طلا را به فرهادی بدهد

اسپایک لی می‌خواست نخل طلا را به فرهادی بدهد
کدخبر : 9864

یک خبرنگار از جزئیات داوری‌های جشنواره کن، روایت می‌کند.

 به گزارش هنر ام‌روز، جوردن رویمی نویسنده سایت «ورد اف ریل» در مطلبی درباره این نوشته که اسپایک لی رئیس هیئت داوران جشنواره کن سال گذشته می‌خواسته فیلم «قهرمان» برنده نخل طلا شود اما تصمیمات هیات داوران بنا به خواست او پیش نرفت

ریمی در این مطلب نوشته:«مکالمه جالبی امروز صبح رخ داد.در ماه ژوئن کاملا مشخص بود که اسپایک لی می‌خواهد «قهرمان» فرهادی نخل طلا را ببرد. من از منابع مختلف شنیده‌ام و شخص دیگری هم این مسئله را امروز صبح تایید کرد، خود اسپایک لی هم این را نفی نکرد چون بعد از تماشای فیلم در کن واقعا سرمست و خوشحال به نظر می‌رسید و فرهادی و عواملش را در آغوش گرفت.

لی همچنان می‌خواست به فیلم « La Fracture» کاترین کورسینی هم جایزه بدهد، اینکه چطور نخل به «تیتان» ژولیا دکورنو رسید یک معماست، اما به نظر می‌آید که این مصالحه‌ای در بین داوران بوده که همه یا فیلم را دوست داشتند یا از آن خوششان آمده بود (و مشکلی با آن نداشتند) پس جایزه اول را به او دادند. به طرز عجیبی بزرگترین طرفدار فیلم دکورنو خواننده/آهنگساز فرانسوی-کانادایی مایلین فارمر بود.

در همین حال متی دیاپ و جسیکا هاوسنز دو داور دیگر هم به شدت برای جایزه گرفتن فیلم موفق و محبوب منتقدان «ماشین من را بران» ریوسوکو هاماگوچی تلاش می‌کردند. که در نهایت جایزه فیلمنامه را گرفت.
با نگاهی به جشنواره کن سال گذشته، مشخص است که در سالی که «ماشین من را بران»، «راکت سرخ»، «بندتا»، «مموریا»، «فرانسه»، «جزیره برگمان»، «قهرمان»، «نتیرام»، «بدترین آدم دنیا» و «پیغام فرانسوی» در آن بوده اند، سال بسیار خوبی برای سینما بوده است.»

با توجه به این مقاله رویمی و اینکه «تیتان» تنها فیلمی بود که همه با آن موافق بودند. به نظر می‌رسد که وجود چند مخالف برای فیلم فرهادی در هیئت داوران، مانع بردن نخل طلای دوم ایران شده است.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها