{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

محمد خزاعی: حتی یک نفر را ندیدم که بگوید من از این وضعیت راضی‌ هستم

محمد خزاعی: حتی یک نفر را ندیدم که بگوید من از این وضعیت راضی‌ هستم
کدخبر : 9996

رئیس سازمان سینمایی گفت: دوران پدرخواندگی در سینمای ایران تمام شد.

به گزارش هنر ام‌روز، محمد خزاعی با اشاره به افزایش بودجه تولید در سینمای مستند گفت: اگرچه بودجه سینما هیچ افزایشی نداشته اما سال بعد، سال جهش تولید خواهد بود و این قول را می‌دهم که بودجه مستند فقط در بخش تولید رشد چشمگیری داشته باشد.

رئیس سازمان سینمایی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در این مدت ۶۰ روزه بیش از ۵۰۰ نفر را ملاقات کردم که عمدتاً از سینماگران، دست اندرکاران تولید و مردم بودند. جالب اینجاست که همگی از شرایط موجود ناراضی بودند و حتی یک نفر را ندیدم که بگوید من از این وضعیت راضی‌ هستم. با بررسی که درباره این گله‌مندی‌ها داشتم متوجه شدم ریشه این موضوع در تساهل و تسامحی بوده که پیشتر در سازمان سینمایی وجود داشته است و سبب ایجاد دغدغه‌هایی در گروه‌های مختلف شده است.

وی تاکید کرد: بحث دیگر این است که سینمای ایران متعلق به ۱۰ هزار نفر است و نمی‌توانیم بگوییم که همه امکانات و تجهیزات در اختیار بیست سی نفر باشد. دوران پدرخواندگی در سینمای ایران تمام شده است، اکنون سینمای ما به پدری نیاز دارد که خوب بشنود و خوب عمل کند و عدالت را رعایت کند. امروز در سینمای ایران قوانین حکم‌فرماست، باید بگویم که دوران تلفن زدن و سفارش کردن تمام شده و قوانین حکمفرماست.

خزاعی بیان داشت: درب سازمان سینمایی و مدیران آن به روی همه افراد با هر سلیقه‌ای باز است. همه می‌توانند مشکلات خود را در میان بگذارند و آنها را به بحث و گفت‌وگو بگذاریم. این مأموریتی است که دولت به ما داده و باید آن را انجام دهیم.

رئیس‌سازمان سینمایی با اشاره به فیلمسازان شهرستانی و کمبودهایی که در شهرستان‌ها وجود دارد گفت: نگران چشم‌های منتظر فیلمسازانی هستم که در شهرستان‌ها هستند. نگران هنرمندان بدون رانتی هستم که درهای مختلف را به روی خود بسته می‌بینند و نگران فیلمسازان مستقلی هستم که از ادامه راه ناامیدند. نگران خانواده‌های ارجمندی هستم که به سختی روزگار می‌گذرانند. من نگران مسائل و مشکلات هنرمندان و فیلمسازان هستم، چرا که خود را عضوی از این خانواده می‌دانم. البته به آینده امیدوارم و سال ۱۴۰۱ سال رونق تولید خواهد بود. علیرغم همه این دغدغه‌ها امیدوارم که با همدلی تک تک شما روزهای خوبی را رقم بزنیم.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها